محمدرضا علمدار یزدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون 830 درخواست در سامانه بهین یاب در موضوعات صنعت، کشاورزی و معدن برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت شده است.
وی با بیان اینکه 42 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت و معدن و تجارت در استان برگزار شده است، افزود: تاکنون درخواست 212 واحد صنعتی به مبلغ 189 میلیارد تومان بعد از تصویب در کارگروه به بانک ها ابلاغ و پرداخت ها شروع شده است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در خصوص درخواست تسهیلات آخرین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد نیز اظهار کرد: در این جلسه 198 پرونده به مبلغ 198 میلیارد تومان بررسی و تصویب شد .
علمدار یزدی ادامه داد: از این تعداد پرونده 159مورد مربوط به سرمایه ثابت و مبلغ 151 میلیارد تومان و 38 مورد مربوط به سرمایه در گردش و 46میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: با توجه به پرداخت بیش از 860میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه رفع موانع تولید از سوی بانک های عامل ، این استان در سال 95 رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
در سال گذشته از 3هزار 600واحدی که در استان اطلاعات آنها ثبت شد، 2هزار و 100واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.
استان یزد بترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را داراست.
3هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد.
هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
خبرنگار: محمودرضا رحمانی**انتشار: فلاح
1968/ 6197
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.