به گزارش ایرنا، کرمان روز یکشنبه 9 مهر و دهم ماه محرم در غم جانکاه شهادت امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش یکپارچه سوگوار است.
مردم دیار کریمان در شب عاشورا نیز به یاد بزم عارفانه شهدای دشت نینوا در مجالس عزاداری سیدالشهدا حضور یافتند و مراسم چهل منبر را با روشن کردن شمع و راز و نیاز با خدای متعال برگزار کردند.
آیین های عزاداری و سوگواری عاشورای حسینی از صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در آخرین روز دهه اول محرم در حسینیه ها، تکایا، مساجد، مصلی ها، امام زادگان و بقاع متبرکه سراسر استان کرمان آغاز شده است.
عزاداری مردم تا اذان ظهر ادامه دارد و سپس عزاداران حسینی به یاد رکوع و سجود قافله سالار دشت کربلا و یاران بزرگوارش نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه می کنند.
هیات های مذهبی شهر و استان کرمان نیز با حرکت در خیابان ها و معابر عمومی به سینه زنی و زنجیرزنی می پردازند و بار دیگر صحنه هایی شورانگیز و معنوی از عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) در این خطه خلق شده است.
مسجد قائم (عج)، حسینیه ثارالله، مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، مسجد امام خمینی (ره)، تکیه عباسعلی، تکیه فاطمیه و صفه عزاخانه از جمله مکان هایی در شهر کرمان است که خیل عظیم عزاداران حسینی با اجتماع در آنها به عزاداری و سوگواری می پردازند.
جوانان و نوجوانان عزادار در آیین های ماه محرم بویژه تاسوعا و عاشورا همانند هر سال حضوری چشمگیر دارند و بوی انواع غذاهای نذری و معطر به نام امام حسین (ع) فضای شهرها و روستاها را آکنده کرده است.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.