اکبر محمود آبادی جمعه در گفت و گو با ایرنا پیش بینی کرد : 35 هزار تن محصول طی مدت یک ماه از این باغات برداشت شود. محمود آبادی افزود : امسال با توجه به کاهش آفات و سرمازدگی میزان برداشت نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر یا 110 درصد افزایش دارد و این شهرستان دومین شهر تولید کننده پسته استان کرمان محسوب می شود که 29 هزار نفربهره بردار پسته در بخش های مختلف دارد.
وی با تاکید بررعایت بهداشت در کار برداشت و فرآوری پسته گفت : نظارت این اصل مهم پبش بینی شده و بازرسانی هم از سوی جهاد کشاورزی مسئولیت را برعهده دارند تا برداشت و فرآوری به طور کامل مطابق استانداردهای بهداشتی باشد و رعایت این مساله هم در سال گذشته موجب صاردات 21 هزارتن پسته و مغز پسته به خارج از کشوراز گمرک منطقه ویژه اقتصادی سیرجان شد .
**
* همایش شیرخوارگان حسینی با استقبال گسترده مردم
شهرستان سیرجان امروز همزمان با دیگر نقاط استان کرمان شاهد حضور گسترده مردم در مراسم شیرخوارگان حسینی بود و هزاران کودک یک ماهه تا سه ساله در این آئین شرکت کرده بودند.
**
* مراسم رژه نیرو های مسلح در سیرجان
همزمان با سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس در سیرجان امروز نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی و بسیجیان اقتدار خود را به نمایش گذاشتند. در این مراسم که با ادای احترام به تمثال شهداء آغاز شد فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان در سخنانی حماسه دفاع مقدس را تبلور ارزشهای دینی در فرهنگ اسلام ناب محمدی عنوان کرد که توانست به دنیا ثابت کند قدرت ایمان از قدرت هر سلاح بیشتر است.
امیر دریادار دوم ستاد مهدی شعبان زاده افزود: این رویداد برای ملت ما اقتدار ، استقلال و خودکفایی بود که دشمنان ما با قدرت های پوشالی به اقتدار نظام اسلامی پی بردند و در اهدافی که در تجاوز به خاک ما داشتند شکست خوردند.
وی دین محوری و ولایت را موجب وحدت هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن عنوان کرد و افزود : این وحدت و همبستگی در همه عرصه ها و دوران های مختلف مشهود بود اما در دفاع مقدس بیشتر شد تا ملت ما به دنیا ثابت کرد هیچ متجاوزی نمی تواند در نبرد با ما امتیازی بگیرد یا پیروز شود.
دریادار شعبان نژاد برگزاری این مراسم را یاد آور اقتدار ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس و ایستادگی در برابر متجاوز عنوان کرد و گفت ، بازنده این میدان نبرد متجاوزانی بودند که هوای تصرف سه روزه کشور را داشتند اما خود در منجلاب سقوط افتادند و جوانمردان ملت ایران برای همیشه پیروز میدان نبرد شدند.
در ادامه مراسم سرهنگ محمود مهدوی فر فرمانده سپاه مقاومت سیرجان گفت : رزمندگان اسلام در حماسه دفاع مقدس مقاومت و ایستادگی خوبی را از خود به یادگار گذاشتند و عالی ترین جلوه حضور و ایثار را داشتند که امروز هم این روحیه در ملت ما و جوانان هست.
وی افزود : اقتدار امروز ما در صحنه جهانی استکبار جهانی و آمریکا را سردرگم کرده است تا جایی که سیاست های شکست خورده خود و حرفهای نابخردانه سردمداران استکبار برنامه های تکراری آنها در مقابل ملت ایران است.
در مراسم با شکوه امروز نیروهای دو مرکز دریایی سیرجان یعنی پایگاه دریایی آمادگاه جنوب و مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان ، نیروهای سپاه مقاومت و تیپ دوم صاحب الزمان و نیروی انتظامی و بسیجیان از مقابل جایگاه به رژه پرداختند و در پایان ناوگان تجهیزان نظامی و انتظامی توان قدرت خود را به نمایش گذاشته و به مانور و رژه پرداختند.
خبرنگار : محمد ایران نژاد ** انتشار : بهنام احمدی *
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.