به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور گسترده مردم اصفهان عصر پنجشنبه از میدان احمد آباد این شهر آغاز و 23 شهید تازه تفحص شده سالهای دفاع مقدس و مدافع حرم به سمت گلستان شهدای اصفهان تشییع شدند.
در این مراسم که با حضور صدها هزار نفر از مردم شهید پرور اصفهان برگزار شد، شعارهایی چون 'حسین حسین شعار ما است شهادت افتخار ماست' ، 'این گل پر پر از کجا آمده از سفر کرب و بلا آمده'، 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر صهیونسیم' سرداده شد.
مسئولان استان، شهر، نیروهای نظامی، انتظامی و اقشار مردم اصفهان در این حماسه حضوری پرشور داشتند.
در پایان مراسم شهدایی که متعلق به شهر اصفهان بودند در گلستان شهدای این شهر به خاک سپرده شدند و پیکر تعدادی از شهدا به شهرستان های شهرضا، خور و بیابانک، چادگان و اردستان منتقل شد.
تعداد کل شهدایی که از دوران دفاع مقدس به اصفهان وارد شده اند 25 نفر بوده است که از این تعداد 15 نفر گمنام و از شهدای تازه تفحص شده در مناطق عملیاتی شرق دجله، شرهانی، فکه و ام الرصاص هستند.
شهیدانی که شناسایی شده اند شامل شهید محمود عبدالهی فرزند مسیب از چادگان و شهید رسول محمدی فشارکی فرزند حسین از شهر اصفهان بود که در منطقه فکه تفحص شده اند.
همچنین شهید صفا حیدرماه فرزند حسن از شهر اصفهان از شهدای تفحص شده در منطقه عملیاتی رمضان است.
شهید مهدی صابری فرزند باقر از شهر درچه و شهید علیرضا نکونام فرزند محمد اسماعیل از شاهین شهر در منطقه ام‌الرصاص تفحص شده اند.
همچنین شهید محمدعلی کریمی معروف به حسین فرزند عباس از شهر گلپایگان در منطقه شرهانی تفحص شده است.
شهید محمدتقی ملک احمدی فرزند احمدعلی از اصفهان، شهید محسن یادگاری فرزند علی از اصفهان، شهید مصطفی اورکی شیرانی فرزند رمضان از شهر اصفهان و شهید منوچهر برزگر فرجی فرزند مولا نیز از شهر شاهین‌شهر در منطقه شرق دجله تفحص شده اند.
از مجموع 25 شهید سالهای دفاع مقدس پیکر شهید محمدعلی کریمی صبح چهارشنبه در گلپایگان به خاک سپرده شد و 3 تن از شهدای گمنام نیز امروز صبح به مهاباد اردستان منتقل شدند.
پس از تشییع عصر امروز نیز پیکر شهید محمود عبدالهی به چادگان، شهید مهدی صابری به درچه، شهید علیرضا نکونام و شهید منوچهر برزگر فرجی در شهرستان شاهین‌شهر، شهید صفا حیدرماه، محمدتقی احمدی(دومین شهید خانواده( ، محسن یادگاری، رسول محمدی فشارکی، شهید مصطفی اورکی شیرانی (دومین شهید خانواده) در شهر اصفهان، به خاک سپرده شدند.
شهیدان علی جعفری و محمد حسینی از شهدای مدافع حرم تیپ زینبیون که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیده اند نیز در این مراسم تشییع شد و در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری شدند.
این شهدا از 23 تیرماه وارد استان اصفهان شده و پس از حرکت در تمام شهرهای استان اصفهان، شامگاه چهار شنبه 28 تیرماه به اصفهان رسیدند.
شب گذشته نیز همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم وداع با شهدا در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد .
/7134/6022 - خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.