به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با وی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به روایتی از حضرت علی (ع )اشاره کرد و افزود: برترین اعمال این است که برادران دینی را در اموال خود شریک کند و در سایر مسایل برای خود امتیاز قایل نشود.
وی با بیان این شعر که 'درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را' تصریح کرد: اگر معلمان به مفهوم این شعر توجه کنند تمام مشکلات بر طرف می شود.
امام جمعه کرمان از محسن بیگی به عنوان مدیری لایق در حوزه آموزش و پرورش یاد و بیان کرد: نباید در آموزش و پرورش تبیعض باشد.
وی به نقل امام علی (ع) گفت: هر که کم بخورد اندیشه اش روشن و ضلال می شود و پرخوردی سرمنشا همه بیماری هاست.
وی تصریح کرد: کاری که برای خدا و در راه خدا باشد بسیار ارزشمند است.
آیت الله جعفری تاکید کرد: همه دستورات اسلام دارای حکمت و فلسفه ای خاص است و اگر به آنها عمل شود موجب سعادت می شود.
وی گفت: اگر به دستورات دین پایبند باشیم به نفع ماست و اگر بی تفاوت باشیم ضررش را در همین دنیا خواهیم دید.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش و معلمی شغل دشواری است افزود: باید کاری کرد در آموزش و پرورش بی عدالتی نباشد.
* عدالت آموزشی اولویت اموزش و پرورش استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با ارایه گزارش از فعالیتهای اموزشی و فرهنگی این سازمان ، ضمن تاکید بر اجرای عدالت آموزشی به عنوان یکی از اولویت های اصلی مدیران سازمان، گفت : عدالت آموزشی تا حدود زیادی در بخش آموزش در استان کرمان مهیا شده است.
محمد محسن بیگی با اشاره به جمعیت 570هزار نفری دانش آموزی استان کرمان افزود: این جمعیت دانش آموزی ضرورت توجه به زیرساختهای عمرانی و فضای مطلوب را دارد که توصیه های ائمه جمعه و جماعات می تواند به عنوان یک رسانه اثر گذار در راستای جذب هر چه بیشتر خیرین و معطوف ساختن نگاه افراد نیکوکار به رفع کمبودهای آموزش و پرورش از جمله مدرسه سازی در این زمینه رهگشا باشد.
60هزار نفر از جمعیت دانش آموزی استان کرمان را کلاس اولی ها تشکیل می دهند که امروز همزمان با دیگر نقاط میهمانان با شرکت در جشن شکوفه ها سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
خبرنگار: نجمه حسنی** انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.