حجت الاسلام علی رحیمی روز سه شنبه در دیدار جمعی از معلمان این شهرستان با وی افزود: شغل معلمی افروختن چراغ حیات بخش هدایت و دانایی در دل و جان انسان ها است از این رو تکریم معلمان همانند تکریم انبیا است.
وی گفت: معلمان در نزد خدا از منزلت خاصی برخوردار است و این شغل متفاوت تر از سایر شغل هاست.
امام جمعه هشترود گفت: شغل معلمی قابل ارزش گذاری نیست و کسی نمی تواند برای منزلت معلم، ارزش مادی تعیین کند.
وی افزود: تجلیل از مقام معلم، تجلیل از صفات پاک انسانی است، چرا که معلم آنچه را آموخته، بی ‌منّت و بی ‌توقع با شور و شوق به دیگران یاد می دهد و در دوران طلایی زندگی نقش تاثیرگذاری ایفا می کند.
وی گفت: بی ‌تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه ‌سارهای زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت‌ های معلمان و مربیان فرزانه ‌ای است که امانت‌ دار انسان‌ ها هستند.
حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت: معلمی هنری است که جوهره اش عشق و سوختن به قصد ساختن است.
وی افزود: هفته بزرگداشت معلم که بیانگر ایثار و تلاش و مجاهدت معلمان متعهدی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می بخشند.
رئیس شورای آموزش و پرورش هشترود با تاکید بر الگوگیری معلمان از شهدا، شهید مطهری را در ابعاد مختلف الگویی مناسب برای معلمان دانست.
مستفید با بیان اینکه پایه و اساس تربیت در یک جامعه از آموزش و پرورش شکل می ‌گیرد، گفت: معلمان در این زمینه نقشی اساسی ایفا می ‌کنند و با تربیت نسل جدید، نقش ویژه‌ای در رشد و پرورش جوانان به عهده دارند.
نزدیک به هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در هشترود مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.