مجید فرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار خال دار ذرت از 15 شهریورماه آغاز و تا 20 مهرماه سال جاری در منطقه جنوب کرمان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در این مبارزه بیولوژیکی چهار میلیون زنبور براکون در چهار هزار هکتار از مزارع شهرستان های فاریاب، رودبار جنوب، جیرفت، قلعه گنج، کهنوج و عنبرآباد رها سازی شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهرستان فاریاب کانون آلودگی آفت کرم ساقه خوار ذرت است، اظهار کرد: اولین رهاسازی زنبور در منطقه جنوب کرمان از شهرستان فاریاب انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این آفت برای اولین بار سال گذشته در شهرستان فاریاب دیده شد که با مبارزات بیولوژیکی متوقف شد و هیچگونه خسارتی برجای نگذاشت.
فرخی ادامه داد: امسال با توجه به مشاهده دوباره آفت کرم ساقه خوار ذرت مبارزه بیولوژیکی در حال انجام است و امیدواریم با رها سازی عوامل بیولوژیک، آفات ساقه خوار ذرت در منطقه جنوب کرمان کنترل شود.
وی گفت: آفت کرم ساقه خوار ذرت در زمان چهار یا پنج برگی شدن ذرت مشخص می شود که در صورت مبارزه به موقع بیولوژیکی کنترل و از بین می رود.
وی خاطرنشان کرد: کشت ذرت از نیمه دوم مرداد ماه تا پایان شهریور ماه سال جاری در منطقه جنوب کرمان ادامه دارد.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برداشت می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.