به گزارش ایرنا، خلیل همایی روز شنبه در همایش بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ عمومی جنوب کرمان به تاثیرگذاری فرهنگ در تمامی حوزه ها اشاره کرد و گفت: مشکلات فرهنگی که امروز در جنوب استان کرمان وجود دارد نسبت به گذشته بهتر شده است، هرچند که در بسیاری از شاخص های امنیتی رشد داشته ایم اما هنوز مشکلاتی امنیتی در این منطقه وجود دارد.
وی از رشد چهار درصدی قتل در پنج ماهه نخست سال جاری در جنوب استان نیز خبر داد و گفت: بسیاری از این قتل ها ریشه فرهنگی دارند و به خاطر مسائل بسیار کم اهمیت رخ می دهند.
وی ادامه داد: کشته شدن 376 کشته و 2 هزار و 261 مصدوم حاصل فرهنگ غلط رانندگی در این منطقه است و نیاز است در این زمینه چاره جویی شود.
وی با بیان اینکه هدف گذاری در حوزه فرهنگی مهمترین نقش را در جهت ارتقای فرهنگی مردم ایفا می کند، افزود: باید در این منطقه هدف گذاری خوبی صورت گیرد تا بتوانیم مشکلات فرهنگی این منطقه حل و فصل شود.
وی بیان کرد: این هدف ها نیز باید بصورت کیفی و کمی بیان شوند و بر اساس آن یک برنامه ریزی درستی انجام گیرد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در ادامه تصریح کرد: امروزه ایران در حوزه نظم و امنیت و دفاع موشکی در موقعیت مناسبی قرار دارد که این موارد مهم در قالب یک هدف گذاری انجام شده است.
وی بیان کرد: هدف گذاری فرهنگی به چند تا بروشور و بیلبورد ختم نمی شود، باید ببینیم که این فعالیت ها چه تاثیری بر زندگی مردم خواهد گذاشت.
وی افزود: نیاز است تا شورای فرهنگ عمومی نیز همانند شورای تامین در مواقع بحرانی تشکیل جلسه دهد و برای حل مشکلات مردم وابسته به ساعات اداری نباشند.
همایی به مشارکت مردم در ارتقای فرهنگ هم اشاره کرد و گفت: اثرگذاری نقش مردم در موفقیت این نظام بی بدیل و ثابت شده است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی گفت: فرهنگ همانند هواست و باید این فضا درست شود تا مردم به خوبی تنفس بکنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان نیز در ادامه این همایش از فرهنگ به عنوان کلید نجات بخش توده های مردمی نام برد و گفت: فرهنگ باعث نشاط و کار آفرینی در فضای کسب و کار می شود.
حسین اسحاقی افزود: فرهنگ منشاء خوشبختی و بدبختی یک ملت است و باعث آگاهی بخشی ، تقویت و انسجام در کشور می شود.
وی به بخشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب هم اشاره کرد و افزود: تدوین سند فرهنگی جنوب استان، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه، برگزاری جشنواره شهید شهسواری، راه اندازی و تجهیز سینما شوباد کهنوج ، اجرای طرح های پژوهشی، برگزاری جشنواره تئاتر استان، کتابت نهج البلاغه، واگذاری مجتمع های فرهنگی به بخش خصوصی، راه اندازی انجمن تعزیه و راه اندازی پنج سینما سیار از جمله فعالیت های فرهنگی است که در جنوب کرمان انجام شده است.
وی عنوان کرد: پرداختن به سبک زندگی و تقویت بنیان خانواده و پرهیز از خشونت از مهمترین رویکردهای اساسی شورای فرهنگ عمومی است که این شورا در طی این سال ها توانسته است کارایی خوبی را در جنوب استان داشته باشد.
همایش بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نمایندگان شهرهای جنوب استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران و ائمه جمعه هفت شهر جنوبی استان در جیرفت برگزار شد.
خبرنگار و انتشاردهندده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.