علی جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سیاست واگذاری واحدهای پالایشگاهی بر عهده دولت و تایید نمایندگان مردم در خانه ملت است و تا کنون هیچ خبر موثقی در این خصوص منتشر نشده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 10 پالایشگاه در کشور فعالیت می کنند، بیان کرد: هفت پالایشگاه در دولت دهم به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شد اما پالایشگاه های شازند و آبادان به علت تولیدات استراتژیک و متنوع همچنان با مدیریت دولت باقی ماند.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز که امسال به بهره برداری رسید زیر نظر سازمان بازنشستگان نفت و تامین اجتماعی است که به نوعی دولتی محسوب می شود.
وی بیان کرد: دولت تمایل دارد که 20 درصد سهام همه واحدهای پالایشگاهی به دولت برگردانده شود و 80 درصد نیز به بخش خصوصی واگذار شود که این مهم نیز نیازمند موافقت مجلس شورای اسلامی است.
جمشیدی بیان کرد: خبر واگذاری این واحد پالایشگاهی در برخی شبکه های مجازی صحت ندارد و هرگونه اخبار موثق از سوی رسانه های قابل اعتماد اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند با تولیدی روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو چهار، 12 میلیون لیتر نفت گاز، چهار میلیون لیتر نفت کوره، سه هزار و 200 متر مکعب گاز مایع، 800 متر مربع پروپیلین، 400 تن گوگرد و چهار میلیون لیتر سوخت هواپیما یکی از بزرگترین شرکت های پالایش نفت جمهوری اسلامی ایران است.
در روزهای اخیر در فضای مجازی استان مرکزی اخباری مبنی برواگذاری شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) به بخش خصوصی منتشر شد.
شرکت پالایش نفت امام خمینی تولید کننده بنزین یورو 4 و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال 1372 با ظرفیت اسمی 150 هزار بشکه در روز راه اندازی شد.
این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرای آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.
ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به 171 هزار بشکه در روز رسید.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.