خدابخش افتخاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات توسط تیمی متشکل از 6 نفر از 10 شهریورماه سال جاری آغاز شده است و تا اتمام این مناطق ادامه دارد.
وی بیان کرد: نوع سم مورد استفاده در این طرح دلتامترین (25 درصد) است که دارای خاصیت ابقایی طولانی مدت و کم خطرترین سم برای انسان است.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: تاکنون سه روستای جهاد آباد شهید سالاری، سعدآباد گسترش و سرجنگل جبالبارز جنوبی در این شهرستان علیه این بیماری سمپاشی شده اند که 800 خانوار با جمعیت چهار هزار و 200 نفر را در مقابل این بیماری ایمن شده اند.
یکی از بیماری های کشنده که توسط گزش حشرات سمی ایجاد می شود ، بیماری مالاریا است که بسته به شدت سمی بودن نشانه های آن تشخیص داده می شود. راه های درمان مالاریا در برخی شرایط نیاز به مراقبت های ساده تر اما در مواردی خاص بستری و مراقبت های ویژه را نیاز دارد.
دو مشکل اساسی در بیماری مالاریا وجود دارد؛ یکی ایجاد کم‌خونی شدید به دلیل استفاده‌ی انگل از هموگلوبین خون و دومی تب‌های دوره‌ای است که گاهی حرارت بدن تا بالای 40 درجه می‌رسد و بدن بیمار را عملا از کار می‌اندازد.
شهرستان عنبرآباد به عنوان یکی از هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در فاصله 260 کیلومتری جنوب مرکز این استان واقع شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.