محمدعلی توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره دامپزشکی این شهرستان به منظور پیشگیری از بروز بیماری هاری در جمعیت سگ های صاحبدار روستایی و سگ های گله ، طرح مایه کوبی هاری را انجام داد.
وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.
وی یادآور شد: واکسیناسیون تمامی سگ های مشمول این طرح به صورت رایگان و با استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان عنبرآباد گفت: هاری یکی از خطرناک‌ ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده که بهترین راه کنترل و پیشگیری از آن، واکسینه کردن سگ‌های خانگی و سگ های گله است.
وی عنوان کرد: تماس با حیوانات بیمار از جمله سگ می‌تواند باعث انتقال این بیماری به انسان شود.
وی عنوان کرد: بیماری هاری فوق‌العاده خطرناک و کشنده است و باید به محض گزش ضمن شستشو و ضدعفونی کردن زخم حاصله با آب ولرم و صابون در اسرع وقت با مراجعه به مراکز درمانی اقدامات لازم (واکسیناسیون) انجام پذیرد.
وی از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ های گله خواست که برای ایمن سازی سگ های خود در برابر بیماری هاری، همکاری لازم با تیم های اعزامی به عمل آورند.
مرکز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.