ولی الدین مصلحتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 95 برنامه برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار که بطورثابت ساکن هستند در دستور کار، برق روستایی کشور قرار گرفت که در ابتدا شناسایی روستاهای بالای 10خانوار حتی دردورترین و صعب‌العبورترین نقاط اقدام شد.
وی تصریح کرد: همه دولت ها از ابتدای انقلاب تاکنون در امر برق رسانی به روستاها همت داشته اند، اما دردولت یازدهم با تدبیر ریاست جمهوری این کارشتاب و سرعت گرفت و خوشبختانه درسال 95 با اعتبار بالغ بر 128میلیارد تومان درکشور توانسته ایم روشنایی را به هموطنان مان هدیه نماییم.
مجری طرح برق رسانی روستایی کشور ادامه داد: درروستاهایی که زیر10خانوار هستند و یا روستاهایی که با مشکلاتی نظیر اخذ پروانه و مجوزهای لازم از ارگان های ذیربط روبرو هستند با افزایش جمعیت و اخذ مجوزهای لازم و کددارشدن روستا، واجد شرایط شده و در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه دراستان کرمان روستاهای فاقد شبکه برق وروشنایی ریشه کن شده است تصریح کرد: عمده روستاهایی که هنوز به شبکه برق کشور متصل نشده‌اند در مناطق محروم قرار دارند.
مصلحتی بیان کرد: همدلی و تعامل مسئولان و نمایندگان مجلس و مردم کرمان موجب تعالی و پیشرفت استان خواهد شد و بسیار ارزشمند است.
وی تاکید کرد: پیگیری و ارتباط مناسب نمایندگان با وزارت نیرو دراخذ اعتبار برای استان سبب شد که امروز دیگر هیچ روستای بالای 10خانواری درکرمان فاقد برق و روشنایی وجود نداشته باشد.
براساس آخرین سرشماری سال 95، جمعیت استان کرمان سه میلیون و 164 هزار و 718 نفر است که یک میلیون و 302 هزار و 557 نفر معادل 380 هزار و 287 خانوار از خانوارهای استان کرمان در مناطق روستایی زندگی می کنند.
ورود سرمایه گذاران خارجی و داخلی در راه اندازی نیروگاههای خورشیدی در این استان زمینه صدور برق از این استان به استانهای همجوار فراهم شده است .
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار : بهنام احمدی *
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.