به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب استان کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری افزود: با همکاری دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه قضایی طرح همیاران آب در کرمان اجرا شد و با اجرای این طرح پس از سه ساله کارنامه درخشانی در صرفه جویی آب رقم خورده است.
وی به بحران آب در کرمان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اقلیم استان کرمان، اجرای طرح همیاران آب استمرار خواهد داشت.
استاندار کرمان با بیان اینکه نخستین نشست شورای حفاظت آب کشور در استان کرمان و در سال 93 برپا شد گفت: تلاش تیم های مرتبط در 6 ماه پیاپی در زمینه حفاظت از آب و خاک منجر به ایجاد طرح همیاران آب شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: 40 هزار و 985 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در استان کرمان اجرا شده است.
ابوالقاسم سیف الهی افزود: استان کرمان در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از سال 1393 تاکنون رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
وی به مصوبات طرح همیاران آب اشاره و خاطرنشان کرد: از محل خاموشی موتور پمپ های کشاورزی در دشت های استان، این طرح در 330 هزار هکتار اجرا شده است که حدود 495 میلیون متر مکعب در 30 ماه صرفه جویی آب صورت گرفته است.
وی به اجرای موفق طرح همیاران آب در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: طرح همیاران آب دارای 20 مصوبه بوده که 10 مصوبه آن کمی و 10 مصوبه دیگر کیفی است.
این نشست با حضور وزیر نیرو، معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون پارلمانی وزیر نیرو، استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون امور عمرانی استاندار، مجمع نمایندگان استان کرمان، بخش خصوصی و سایر مسئولان اجرایی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برپا شد و دستگاه های اجرایی به بحث و تبادل نظر پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه آب استان کرمان و برنامه ها برای صرفه جویی و استفاده بهینه از آب پرداختند.
خبرنگار: حامد سالاری**انتشار : بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.