امین باقری روز دوشنبه در نشست شورای اداری ریگان با بیان اینکه 72 کیلومتر از محور ترانزیتی ریگان - جاسک در این شهرستان قرار دارد افزود: تاکنون 37 کیلومتر از این محور زیرسازی و بازگشایی شده است.
وی با بیان اینکه جاده دهنه عباسعلی، ارتباط 2 شهرستان ریگان و مناطق جنوبی را برقرار خواهد کرد اظهار کرد: 15 میلیارد ریال اعتبار برای این محور اختصاص یافت.
فرماندار ریگان با اشاره به معافیت مالیاتی 14 ساله مناطق محروم کشور گفت: تاکنون 12 سرمایه گذار در این منطقه به منظور سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.
**وجود 90 واحد آموزشی غیراستاندارد در ریگان
باقری با تاکید بر وجود 90 واحد آموزشی غیر استاندارد در شهرستان ریگان افزود: بیش از 25 واحد آموزشی با اعتبار 17 میلیارد تومان در این شهرستان احداث شده است که مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی ادامه داد: نیمی از این مدارس را خیرین در شهرستان ریگان ساختند و بزودی چهار واحد آموزشی دیگر نیز ساخته خواهد شد.
** تخصیص 529 میلیارد تومان اعتبار برای مهار ریزگردها در ریگان
فرماندار ریگان با اشاره به هجوم ریزگردها و ایجاد مشکلاتی برای اهالی این شهرستان گفت: بیش از 529 میلیارد تومان اعتبار طی پنج سال توسط نهاد ریاست جمهوری برای مهار ریزگردها در ریگان تخصیص یافت.
وی افزود: ادامه طرح مالچ پاشی در شهرستان ریگان به علت گرمای شدید به شهریور ماه سال جاری موکول شد.
وی از شهروندان ریگانی خواست، به منظور مهار و کنترل ریزگردها و توفانهای شدید شن در این منطقه فضای سبز ایجاد کنند.
فرماندار ریگان همچنین با اشاره به افت ولتاژ برق به دلیل گرمای شدید در این شهرستان گفت: برای رفع افت ولتاژ نیز پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی افزود: بزودی پست فوق توزیع برق در شهرستان ریگان احداث خواهد شد و برای احداث این پست بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
باقری تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان ریگان باید در راستای احداث پست فوق توزیع برق با اداره برق این شهرستان همکاری داشته باشند.
شهرستان ریگان با هشت هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیت 96 هزار نفری در 285 کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.