به گزارش ایرنا سید مهدی طبیب زاده روز سه شنبه در همایش معدن، فرصت ها و چالش ها افزود: باید به بخش معدن نگاهی نو داشته باشیم و استان کرمان طی چند سال آینده باید حداقل 30میلیارد دلار جی دی پی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با همکاری و همدلی یک نهضت فناوری در استان کرمان ایجاد کنیم تا تحولی بزرگ در بخش معدن و صنایع معدنی این استان رقم بخورد تا دیگر هیچ نگرانی در زمینه معادن و بیکاری نیروی انسانی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه دولت و مجلس کمک کردند تا شورای عالی معادن در استان کرمان تشکیل شود اظهار کرد: بخش خصوصی در این شورا نماینده بدون حق رای دارد و این مهم توجه و اهمیت به بخش معدن را نشان می دهد.
طبیب زاده با بیان اینکه اتاق بازرگانی به مقوله های اقتصادی استان کرمان ورود کرده است خاطرنشان کرد: بررسی کردیم در چه بخش هایی از اقتصاد استان می توانیم کمک کنیم و برای شناسایی پیشران های اقتصادی تلاش خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: بیش از 63 میلیون تن ماده معدنی در استان کرمان استخراج می شود و با وجود این ظرفیت، دانشگاه ها و مدیران بزرگ می توانند بخش معدن را به عنوان پیشران اصلی استان مطرح کنند.
** ذخایر معدنی استان کرمان در دولت یازدهم افزایش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طی فعالیت دولت تدبیر و امید ذخایر معدنی استان کرمان 23 درصد افزایش یافت.
مهدی حسینی نژاد با اشاره به شناسایی پهنه های جدید معدنی در کرمان خاطرنشان کرد: تا سال 1404 باید بیش از 90 میلیون تن استخراج مواد معدنی داشته باشیم.
وی ادامه داد: کاداستر معدنی هم در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و امروز فضا برای ورود سرمایه گذاران جدید در استان کرمان محیا شده است.
وی تصریح کرد: کرمان با تولید 10 میلیون تن شمش فولاد به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات معادن زغال سنگ عنوان کرد: زغال سنگ قیمت تمام شده بالایی دارد و باید با اتخاذ تدابیر لازم نیروی انسانی مازاد در زغالسنگ را بازنشست و برای کاهش قیمت تمام شده محصولات آن راهی پیدا کنیم.
پنج معدن بزرگ کرمان شامل مواد معدنی مس، سنگ آهن، ذغال سنگ و کرومیت به همراه تنوع در ذخایر معدنی در کرمان، این استان را به بهشت معادن معروف کرده است.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد و 42 نوع ماده معدنی از 380 معدن در استان کرمان استخراج می شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.