به گزارش ایرنا، محمدرضا مودودی روز سه شنبه در همایش معدن، فرصت ها و چالش ها با اشاره به اینکه صادرات استان کرمان سال گذشته در کشور چشمگیر بود افزود: بخشی از صادرات انجام شده از سایر مرزها نیز مربوط به استان کرمان است که این استان در این زمینه ها از مزیت های نسبی کشور است.
وی اظهار کرد: کشور ما به فرهنگ نفتی مبتلا است که در روش زندگی ما نیز تاثیر خود را گذاشته و امروز سخت نیاز داریم که فرهنگ نفتی را تغییر دهیم.
وی تاکید کرد: هنوز نگاه خام فروشی مواد معدنی در کشور غالب است و می خواهیم محصولات خود را در کارخانه بفروش برسانیم.
وی با اشاره به اینکه وابستگی زیادی به نفت داریم ادامه داد: دوره تولید انبوه گذشته و این تولید انبوه را در دانشگاه ها، نحوه قوانین و مقررات و حجم بالای دستگاه ها و ادارات می بینیم و همه اینها باید به سمت موج چهارم حرکت کند.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: برای درک اینکه دنیای ما باید تغییر کند، فرصت طلایی ایجاد شده و همه کشورها با هم در موج چهارم قرار گرفته اند و باید از مزیت های خود به بهترین شکل استفاده کنیم.
مودودی گفت: اگر احساس می کنیم که تجارت و صنعت ما نیاز به تحول دارد باید به پرسش های امروز، پاسخ های امروز بدهیم و سازمان توسعه تجارت این آمادگی را دارد.
وی ادامه داد: معدن، استخراج، اکتشاف، فرآوری و صادرات هزینه های جانبی زیادی را تحمیل می کند که می تواند موجب افت رقابت در بازارها شود.
وی اظهار کرد: به نظر می رسد که شاخص های رقابت، امروز تنها در تولید کیفیت و با قیمت پائین نیست بلکه در حال حاضر تنها شرکت هایی موفق هستند که کل چرخه تولید تا مصرف را مدیریت کنند.
مودودی بیان کرد: ما باید با رویکرد فرایندی مزیت های نسبی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
*خبرنگار: سمیه حسن شاهی **انتشاردهنده: نجمه حسنی
7440/1772/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.