به گزارش ایرنا، حسین امیری خامکانی روز سه شنبه در همایش معدن فرصت ها و چالش ها افزود: باید بپذیریم فضای کسب و کار در موارد مختلف نه تنها روان نیست بلکه در مواردی دست و پاگیر است.
وی ادامه داد: روان نبودن فضای کسب و کار تنها مربوط به استان کرمان نیست بلکه این مشکل یک مشکل سراسری و مربوط به بروکراسی کشوری است.
وی به وضع نه چندان مناسب فضای کسب و کار در کشور اشاره و بیان کرد: می توان سالانه در حوزه معدن اشتغال و تولید بسیار خوبی ایجاد کرد و به همین نسبت نیز مشکلات حوزه معدنی بیشتر است.
امیری خامکانی گفت: برخی تاخیرها در صدور مجوزها قابل قبول نیست زیرا از مدیران شهرستانی، استانی و ملی در برخی موارد پیگیری ها و ریسک پذیری بیشتری مورد انتظار است.
وی افزود: انتظار می رود مدیران استانی گاهی پیگیری های امور استانی را در تهران انجام دهند تا روند اجرای کارها با سرعت بیشتری پیش رود.
وی با تاکید بر اینکه با خلاقیت و ابتکار عمل می توان روند کارها را تسهیل کرد گفت: با وضع موجود، هنر مدیریتی در این است که با بروکراسی های اداری و موانع موجود کارآفرینان را مورد حمایت قرار دهیم.
امیری خامکانی بیان کرد: معادن استان کرمان ذخایر زیادی دارد و اشتغالزا است و همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات این بخش برطرف شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر اینکه بخش صنعت و معدن را باید نجات دهیم گفت: این صنعت در 2 وزارتخانه کار و صنعت متمرکز شده و در واقع قیم ندارد و باید راه حلی برای رفع مشکلات ایمنی معادن و افزایش امنیت شغلی کارگران، افزایش تولید و پرداخت حقوق کارگران پیدا کرد.
وی گفت: وضعیت معادن ذغالسنگ نگران کننده است و در سال های گذشته با حضور استاندار کرمان جلسات مختلفی را در این زمینه با وزرا برگزار کردیم و فکر می کنم به دلیل واگذاری معادن به افراد نااهل با مشکلاتی روبرو شدیم.
وی ادامه داد: در دولت قبل بارها تاکید کردم که واگذاری ها در حوزه معادن ذغالسنگ به گونه ای است که کوری عصاکش کور دیگری شده است و باید این مشکل برطرف شود.
امیری خامکانی گفت: مدیران و مسئولان باید در زمانی مواجهه با موضوعی غیر قابل حل در حوزه قوانین، موارد را اعلام کنند تا برای حل آنها اقدامات لازم انجام شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.