سعید ایمانی روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی کاشمر گفت: هم اکنون 33 معدن دارای مجوز در این شهرستان هستند که 23 معدن با اشتغال اسمی 307 نفر و اشتغال واقعی 140 نفر با سرمایه گذاری حدود هزار و 300 میلیارد ریال و ذخیره حدود 20 میلیون تن فعال هستند.
وی افزود: 20 معدن مهم شهرستان شامل 9 معدن سنگ‌ های تزئینی مرمر و گرانیت، سه معدن سنگ آهن و 2 معدن مس و 6 معدن خاک ‌های معدنی است که کمبود نقدینگی، بدهی بانکی، زیاد بودن قیمت مواد اولیه، سود زیاد تسهیلات و نبود نیروهای کارآمد و فنی از مهمترین مشکلات آنهاست.
وی ابراز امیدواری کرد با تأسیس خانه صنعت و معدن کاشمر و برقراری ارتباط این واحدها با دانشگاه نیروهای علمی و فنی در این حوزه تربیت شوند.
ایمانی گفت: در حوزه صنایع 65 واحد با اشتغال اسمی هزار و 977 نفر و اشتغال قطعی هزار و 752 نفر فعالند که میزان سرمایه گذاری انجام شده در مجوزهای صادره 9 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری قطعی انجام شده حدود پنج هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: پارسال 6 واحد برای رونق تولید موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ پنج میلیارد و 350 میلیون ریال شدند.
وی با اشاره به اهمیت صنعت فرش دستباف در منطقه اظهار کرد: در این حوزه 19 کارگاه متمرکز و غیر متمرکز فعالند که در کارگاههای متمرکز 795 بافنده با ظرفیت تولید سالیانه هشت هزار و 730 متر مربع مشغول فعالیت هستند و 170 بافنده نیز در کارگاههای غیر متمرکز با تولید سالانه هزار و 200 متر مربع و پنج هزار بافنده تک بافی خانگی و 100 نفر در رسته ‌های قالیشویی، نقشه کشی و رنگرزی فعالیت دارند.
ایمانی با بیان اینکه 2 هزار و 500 دار قالی کوچک و بزرگ در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: در مجموع سالانه حدود 30 هزار مترمربع فرش در کاشمر بافته می ‌شود.
وی افزود: در زمنیه مشاغل خانگی 24 نفر برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شده ‌و تاکنون هزار و 24 نفر از قالیبافان زیر پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به گزارش یک ساله عملکرد این اداره اظهار کرد: پارسال 6 هزار و 810 واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که در این زمینه 668 پرونده با ارزش سه میلیارد ریال تشکیل و 316 فقره شکایت دریافت شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: در این مدت 115 واحد متخلف شناسایی و 86 فقره از پرونده ها با رضایت شاکی مختومه شد.
وی همچنین از 86 گشت مشترک و 75 گشت در حوزه قاچاق کالا خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر در خصوص قاچاق کالا 68 پرونده تشکیل شده است.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.