مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجراهای جشنواره موسیقی نواحی از ساعت 17 امروز با حضور جمعی از مسئولان و علاقه مندان موسیقی در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی کرمان آغاز شد و تا ساعت 20 امشب ادامه دارد.
در بخش راویان اصالت، اسماعیل یکتاپرست (نوازنده سرنا)، منظومه باقر و گل اندام و آزاد حمزه (خواننده) و مونس رحیم پور (نوازنده نی) منظومه حیدر بیک و ماه صنمبر را اجرا می کنند.
سعید کوشش افزود: همچنین در بخش پیشکسوتان فرامرز زارعی و علی ناصری (خوانندگان)، اسماعیل فولادی (نوازنده تنبک)، اصغر جوشن پور (نوازنده چنگ)، منظومه خرم زیبا و منظومه کامران جنجگو و حسین جوهری (خواننده و نوازنده )، منظومه چوپان و گیس گل و گرام افشار (خواننده )، منظومه اصلی و کرم هوشنگ کردستانی به اجرای برنامه برای علاقه مندان می پردازند.
وی بیان کرد: گروه های اخوان از سنندج گروه مازندران، میسان از خوزستان، توکلی نیا از منوجان، زنگشاهی از سیستان و بلوچستان، آوای موج از بوشهر، اجرا از کشور ترکیه و آوای چنگ از منوجان در فضای عمومی پارک مادر کرمان از ساعت 20 و 30 تا 23 برنامه های خود را اجرا می کنند.
کوشش با بیان اینکه برنامه ها همزمان در تعدادی از شهرستان های استان نیز اجرا می شود تصریح کرد: در شهرستان بافت گروه سعادتی از ترکمن صحرا، گروه بوکان، گروه نظرپور از بافت، گروه خلج از افغانستان، شهرستان رفسنجان حق رضا فطری از همدان، گروه قدمی از ساوه، عاشیق احد ملکی از آذربایجان، گروه طهماسب برجی از نرماشیر و گروه آفرینش از کرمان و در شهرستان زرند
گروه های لرستان، قره خانی از خراسان رضوی، قنبرپور و سید احمد حسینی از علی آباد کتول و آئین هلیل از جیرفت از ساعت 20 و30 تا 23 برنامه اجرا می کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: برنامه های بخش پژوهشی دهمین جشنواره موسیقی نواحی از فردا در سالن سینما تک هتل پارس راس ساعت 10 تا 12 آغاز می شود.
وی تصریح کرد: ورود و استفاده علاقه مندان و عموم از تمامی بخش های دهمین جشنواره موسیقی نواحی آزاد و رایگان است.
دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم تا نهم تیرماه در استان کرمان برگزار می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.