به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در سخنرانی قبل نماز عید سعید فطر در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان افزود: در واقعه تلخ و دردناک هفتم تیر ماه سال 1360 که گروهک تروریستی نفاق، گروهکی کوردل و عامل سر سپرده نظام سلطه و استکبار جهانی با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست ملت انقلابی ایران با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در محل سرچشمه تهران و اقدامی ددمنشانه و تروریستی 72 تن از بهترین یاوران امام و خادمان ملت و مسئولان بلند پایه را از جمله آیت الله بهشتی که عهده دار ریاست قوه قضائیه را عهده دار بود به شهادت رساندند.
وی عنوان کرد: عوامل گروهک تروریستی نفاق با شیوه های ناجوانمردانه مانند بمب گذاری در مراکز جمعیتی در سال های 1360تا 1367 بالغ بر 12 هزار نفر از مردم و مسئولان این کشور را از جمله رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور، نخست وزیر، وزراء، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون برجسته کشور و شهروندان، زنان و کودکان بی گناه را در مقیاس گسترده به خاک وخون کشیده و جنایاتی را علیه بشریت مرتکب شدند.
وی ادامه داد: منافقان در جریان جنگ و دفاع مقدس ملت ایران بزرگترین خیانت به کشور و ملت ایران را داشتند و اطلاعاتی به رژیم بعث عراق راجع به تجمعات مردمی برای موشک باران شهرهای ایران می دادند.
این مقام ارشد قضائی استان کرمان اعلام کرد: تمام اسامی شهداء و مستندات جنایات این گروهک، موجود و به مراجع بین المللی هم ارائه شده است.
وی افزود:جنایات تروریستی گروهک منافقین فقط منحصر به کشور و ملت ایران نیست و مدت ها با همدستی صدام ملعون و رژیم بعثی علیه ملت عراق و هم اکنون با همدستی گروهک های تکفیری و تروریستی دیگر علیه ملت سوریه جنایات بزرگی را خلق می کنند.
وی افزود: با این وجود در طول عمر ننگین این گروهک تروریستی تحت چتر حمایتی کشورهای غربی که به دروغ و فریبکارانه مدعی مبارزه با تروریسم و داعیه دفاع از حقوق بشر دارند قرار گرفته اند.
موحد خاطرنشان ساخت: فضاحت بار تر اینکه اخیرا این جانیان و خائنین به ملت ایران چهره مدافع حقوق بشر نیز ظاهر می شوند به و منبع اطلاعاتی گزارشگر ویژه حقوق بشر برای تدوین گزارش علیه ملت ایران هم قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ملت ایران به طور مستقیم حجم سنگینی از تهاجمات را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر علیه قوه قضائیه انجام می دهند و دلیل این تهاجمات هم روشن است، به واسطه عداوتی که معاندین نظام نسبت به مبانی که این نظام قضائی بر پایه های آن استوار گردیده و از ابعاد مختلف در دنیا بی نظیر است.
وی افزود: معاندان به نظام به واسطه ارتباط این نظام قضائی با ولایت فقیه و اینکه مشروعت اش را از ولی فقیه می گیرد و در اجرای احکام قانونی منبعث از شرع مقدس اسلامی و مقابله با مظاهر فساد پافشاری و با قوه قضائیه دشمنی می کنند.
رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: قوه قضائیه به دلیل اتخاذ مواضع انقلابی و ایستادن در مقابل جریان نفوذ همواره مورد بغض و کینه دشمنان ملت ایران قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان اساسی حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران و پشتیبان ولایت فقیه و از مظاهر اقتدار کشور و ملت است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: دشمنان به دنبال این هستند که وجهه قوه قضائیه را با شعار واهی حقوق بشر مخدوش سازند و به اعتبار این دستگاه لطمه وارد کنند.
موحد ادامه داد: قضات ماذون به دادرسی و اجرای عدالت هستند و طبق اصل 156 قانون اساسی مسئولیت های مهم و خطیری بر عهده قوه قضائیه نهاده شده است.
وی اظهار کرد: قوه قضائیه به دلیل اتخاذ مواضع انقلابی و ایستادن در مقابل جریان نفوذ همواره مورد بغض و کینه دشمنان ملت ایران قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه عدالت و امنیت و در راس آنها شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی پایه گذار نظام قضائی جمهوری اسلامی و تبیین جایگاه دستگاه قضاء و خدماتش است.
وی گفت: قوه قضائیه به عنوان یک قوه مستقل پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم است و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و ناظر بر حسن اجرای قوانین و متولی احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع ملت است.
این مقام ارشد قضائی یادآورشد: قوه قضائیه مکلف به حل و فصل دعاوی مردم و تعقیب جرائم و اجرای حدود و مقررات مدون اسلامی است.
وی تصریح کرد: تکلیف اصلی قوه قضائیه عبارت از اقامه قسط و عدل مبتنی بر قانون و موازین شرعی است.
موحد بیان کرد: اگر شخصی، نهادی و یا مسئولی از مسیر قانون خارج شد و قانون را نادیده گرفت و یا آن را نقض کرد قوه قضاییه بایستی اشخاص و مقامات را به مسیر قانونی برگرداند.
وی هشدار داد: قوه قضائیه گریبان متعدیان به حقوق عمومی و مخلان امنیت و آرامش مردم و مفسدین اقتصادی را می گیرد و آنها را سر جایشان می نشاند.
وی ادامه داد: بنابراین اقتدار و اقدام دستگاه قضائی کشور، آرامش را به جامعه برمی گرداند و مردم را امیدوار به یک زندگی عادلانه می کند.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: قوه قضائیه برای اینکه بتواند به اهدافش و وضعیت مطلوب برسد باید تقویت شود و اشخاصی که با هر انگیزه ای در راستای تضعیف دستگاه قضائی مطالبی مطرح یا اقدامی می کنند بدانند که این با مصالح ملی کشور سازگاری ندارد.
وی افزود: تضعیف قوه قضائیه منجر به هرج و مرج و تضییع حقوق مردم و تقویت متجاوزان به حقوق عمومی خواهد شد.
یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.