به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در دیدار روسا و معاونان سازمان جهاد کشاورزی با وی افزود: از مدیران و مسئولان این سازمان می خواهم که جهاد کشاورزی را گرفتار بروکراسی اداری نکنند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی است و باید تدبیری اتخاذ شود تا مردم در این حوزه گرفتار مجوزها و تخصیص ها نشوند.
وی ضمن تقدیر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان بیان کرد: هنوز راه زیاد و اختلاف چشمگیری با کشاورزی مدرن دنیا داریم.
وی تصریح کرد: علاقه مندیم برای پیشرفت هر چه بیشتر استان کرمان با کارشناسان مسائل کشاورزی جلسات گفت و گو و هم اندیشی داشته باشم.
استاندار کرمان با اشاره به لزوم انجام کار فرهنگی در حوزه های مختلف کشاورزی اظهار کرد: طرح کوثر (طرح تجمیع مدیریت فنی در واحدهای تولیدی کشاورزی) کار بسیار دشواری بود که نیاز است علما در این زمینه همکاری کنند تا مردم آگاه شوند.
وی ادامه داد: خرد مالک بودن صرفه اقتصادی ندارد زیرا این طرح در راستای تقویت خانواده روستایی تاثیر زیادی خواهد داشت.
وی با تاکید بر لزوم افزایش دانش کشاورزی در استان کرمان خاطرنشان کرد: زمانی دانش کشاورزی ما پایین باشد چگونه می توان انتظار داشت بهره وری و راندمان بالا باشد.
استاندار کرمان با بیان اینکه مدل اقتصاد مقاومتی کرمان آغاز شکوفایی یک حرکت بی نظیر در کشور و کم نظیر در جهان است خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که مجموعه این استان در تمام حوزه ها چندین پله جهش داشته باشد زیرا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز تاکید داشتند که الگوی کرمان می تواند کشور را نجات دهد.
رزم حسینی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا از یک نظام دینی بهره مند هستیم اظهار کرد: در این نظام دینی نمی توانیم نقش علماء و روحانیون را نادیده بگیریم زیرا با کمک علماء می توانیم مردم را اقتصادی و کارآفرین کنیم.
وی بیان کرد: ای کاش نظام اداری ما از شب های قدر برای تفکر و تدبر استفاده می کرد و کشور را در مسیر توسعه و سرمایه گذاری قرار می داد.
وی با بیان اینکه شبهای قدر شب های تفکر، تدبیر نیایش و دعا است عنوان کرد: از علماء و روحانیت انتظار داریم در این شب ها مردم را به فکر کردن تشویق کنند.
رزم حسینی با بیان اینکه چه اشکالی دارد که در شب های قدر 10 دقیقه در خصوص دانش کشاورزی برای مردم صحبت شود عنوان کرد: اینها جزئی از فرهنگ دینی ماست و مردم باید تربیت و دانش اقتصادی داشته باشند.
وی با اشاره به پرداخت یارانه و کمک های نقدی دیگر در برخی دستگاهها اضافه کرد: نباید ثروت آیندگان را صرف منافع سیاسی کنیم.
وی تصریح کرد: خط بازی های سیاسی روزگار کشور را به سیاهی می کشاند و نباید یک مدیر را به دلیل سلیقه سیاسی اش تغییر دهیم.
رزم حسینی با اشاره به رعایت لزوم اعتدال در تمام حوزه ها تاکید کرد: نباید مدیران کارآمد را به خاطر جریانات سیاسی قربانی کنیم.
وی اظهار کرد: دولت محترم تدبیر و امید سیاست هایی دارد و همه باید در این مسیر دولت را همراهی کنند و اگر نظام اداری ما شفاف باشد مطمئن باشید که نفاق و چاپلوسی در دولت برچیده خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر این تفکر را در کشور نهادینه کنیم فرزندان ما می توانند زندگی راحت و با شرافتی داشته باشند.
رزم حسینی با بیان اینکه به برکت خون 300 هزار شهید انقلاب، انتخابات با شکوهی در سطح کشور برگزار کردیم گفت: با وجود تمام اتفاقاتی که رخ داد یک سرمایه بزرگ اجتماعی در کشور خلق شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.