به گزارش ایرنا، حمید شیخ اسدی روز چهارشنبه در نشست پنجره واحد سرمایه گذاری استان کرمان افزود: 28.7 میلیون دلار سرمایه وارده توسط سرمایه گذارانی که مجوزهای قانونی داشته اند وارد استان کرمان شده است.
وی بیان کرد: در مجموع حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سه سال گذشته در استان کرمان جذب شده که رقم بسیار بالایی است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 500 جلسه پنجره خدمات برگزار و شکایات رسیده مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات این جلسات نیز به دستگاه های مربوطه ارسال شده است.
وی ادامه داد: هشت جلسه از ابتدای سال جاری تاکنون در این بخش با 52 مصوبه در کرمان برگزار شده است.
شیخ اسدی با اشاره به اینکه ستادهای سرمایه گذاری در سال 88 در استان ها تشکیل شده است بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری به عنوان یک بازوی توانمند در خدمت سرمایه گذاران است.
وی گفت: پذیرش متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در استان، اطلاع رسانی و ارائه مشورت های لازم به سرمایه گذاران خارجی و انجام هماهنگی های لازم برای دریافت مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران از جمله وظایف مراکز خدمات سرمایه گذاری است.
وی تاکید کرد: دریافت درخواست سرمایه گذاران و ارسال آنها به تهران، پیگیری مشکلات اداری سرمایه گذاران خارجی با سایر سازمان ها و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاری نیز دیگر وظایف مراکز خدمات سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمان در آذرماه سال 89 تشکیل شده است گفت: راهنمایی و مشاوره به مراجعه کنندگان، کاهش شکاف بین سرمایه گذاری مصوب و جذب شده، برگزاری نشست های مورد نیاز با هیات های سرمایه گذاری خارجی، شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و بازدید از طرح های سرمایه گذاری در دست انجام از جمله اقدامات این مرکز در کرمان است.
وی در ادامه اتلاف زمان در گرفتن استعلام از دستگاه های اجرایی را از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاری در استان کرمان برشمرد.
در پنجره واحد، سرمایه گذار با تسلیم درخواست خود از یک نقطه، امکان پیگیری درخواستهای خود را داشته و از طرفی سازمان سرمایه گذاری نیز امکان گزارش گیری از وضعیت درخواستها و استعلام های مربوطه را خواهد داشت.
در پنجره واحد سرمایه گذاری و کارآفرینی که با هدف کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و اطلاع رسانی مناسب به سرمایه گذاران داخل و خارج و بررسی و رفع موانع و تسهیل امر سرمایه گذاری طراحی شده است، امور اجرایی مربوط به سرمایه گذاران بطور مستمر تا حصول نتیجه پیگیری می شود.
در مجموع از ابتدای سال جاری هشت جلسه پنجره واحد سرمایه گذاری با 52 مصوبه در کرمان برگزار شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.