به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نمازجمعه بردسیر با گرامیداشت 14 خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) افزود: امام عزیز ‌مرد قرن بودند، مردی که تاریخ بشریت بعد از ائمه کسی مانند او را سراغ ندارد و با اینکه در تاریخ شخصیت های فراوانی همچون یاران، صحابه، علما و راویان حدیث بودند و مردان بزرگی در تاریخ وجود داشتند اما هیچ کس خمینی کبیر و بت شکن نمی شود.
وی بیان کرد: او واقعا روح خدا بر کالبد بشریت و انسانیت بود که با درایت و اخلاص کم نظیر توانست نه تنها شر پهلوی ها که غلام حلقه به گوش بیگانه بودند، بلکه شر تمام بیگانگان را از سر این ملت کم کند.
وی گفت: امام عزیز توانستند ذلت و خواری سلطه بیگانگان بر مردمی که قلبشان عشق به اسلام و خاندان عصمت و طهارت بوده را پایان ببخشند.
امام جمعه بردسیر افزود: افتخارمان این است مسئولی که در راس این حکومت است به تمام‌ معنا حکیم بوده و همه به این امر اذعان دارند که اگر چنین‌ نبود، با این بحران های عظیم که کشورمان از همان سالهای اول تاکنون با آن مواجه بوده، در همان ابتدا با حضور نظامی آمریکا در منطقه به بهانه سرنگونی صدام این نظام از پای در می آمد.
وی بیان کرد: یا در این سال ها فتنه 88 و سایر فتنه ها انقلاب را از پای در می آورد اما مقام معظم رهبری با درایت خود در 9 دی، فاتحه این فتنه خرد کننده را با همراهی مردم خواند و این انقلاب را بیمه کرد.
حجت الاسلام تارم گفت: ایشان در شجاعت مبارزه با استکبار و دوست داشتن و توجه به ملت واقعا پیرو واقعی و فرزند راستین امام هستند و اجازه ندادند ذره ای امتیاز برای خود و فرزندانشان لحاظ شود.
وی همچنین رحلت حضرت خدیجه کبری (س) که در دهم ماه رمضان واقع شده را تسلیت گفت و افزود: بخش عظیم گسترش اسلام در سال های غربت پیامبر بر عهده ایشان بود و این بانوی گرامی و ام الائمه با حضرت امیرالمومنین (ع) نخستین مسلمانانی بودند که در بدو اسلام با تمام وجود از پیامبر و اسلام دفاع کردند.
وی با گرامیداشت حماسه 15 خرداد خطاب به مردم گفت: همگی در مراسم بزرگداشت این روز تاریخ ساز حضور پیدا کرده و دین خود را به امام عزیز و انقلاب ادا کنیم.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا ** انتشار: رسول محمدحسنی
7421/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.