به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه جیرفت افزود: حضرت امام خمینی (ره) مکتبی سیاسی و مذهبی را با هم تلفیق کرد که در دنیا این مکتب کم نظیر است.
وی با بیان اینکه مکتب امام فقط به ایران نگاه نمی کرد خاطرنشان کرد: نگاه این مکتب جهانی بود و با صادر کردن انقلاب اسلامی به سراسر دنیا امروز شاهد طنین انداز شدن اسلام در دنیا هستیم.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: اعتماد به اعتقاد مردم یکی از ویژگی های مهم مکتب سیاسی امام خمینی (ره) بوده که این نشان از اعتماد امام به مردم و اعتماد مردم به ایشان بوده است.
وی با بیان اینکه امام راحل بر دل های مردم حکومت می کرد و مردم به امام اعتماد راسخ داشتند گفت: انقلاب اسلامی ایران براساس ولایت فقیه بنا نهاد شده لذا این نشان از معنویت این نظام است.
حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه عدالت اجتماعی از دیگر ویژگی های مکتب سیاسی امام راحل است افزود: در جامعه اسلامی عدالت اجتماعی سبب بهره مندی همه مردم به صورت یکسان از نظام است لذا باید این اصل را رعایت کنند.
وی بیان کرد: تقسیم ثروت و امکانات به طور مساوی از مصادیق عدالت اجتماعی است که مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی گفت:خارجی ها با رحلت امام خمینی (ره) تصور از بین رفتن نظام را داشتند ولی انقلاب اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با قدرت بیشتری به مسیر خود ادامه داد.
امام جمعه جیرفت به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مصلی جیرفت اشاره کرد و گفت: مردم با شکوه بیشتری در این آیین شرکت کنند تا دشمنان مایوس شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به ماه مبارک رمضان، ماه حجت خدا و امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: خداوند متعال می فرمایند که روزه گرفتن قرار داده شده است به امید این که با تقوا باشید لذا باید از این فرصت برای تقویت بنیان مذهبی جامعه استفاده کرد.
وی ادامه داد: برای طهارت دل باید از عشق های ناپاک و بی جا دوری کنیم لذا در این ماه بندگی خدا، دلمان را پاک، کینه ها و حسادت ها را از دلمان بیرون بریزیم.
حجت الاسلام کرمی پور با قدردانی از مردم هفت شهرستان جنوب کرمان برای حضور گسترده در انتخابات و همچنین تشکر از مجریان انتخابات گفت: مردم با حضور خود لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند و سبب نا امیدی دشمنان شدند.
وی همچنین به بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و گفت: تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی و خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز از جمله مواردی است که باید به آن دقت شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.