به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حسین اسحاقی افزود: ساخت مستند سینمایی جنوب کرمان یکی از برنامه های مهم این اداره کل است که بر این اساس تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی منطقه معرفی می شود.
وی بیان کرد: دغدغه دولت تدبیر و امید فراهم کردن بستر ارتقای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری میان اقشار مختلف جامعه است که به همه اهداف خود در حوزه های فرهنگی و هنری دست پیدا کند و رضایت هنرمندان از این امر، گواه این مسئله است.
وی با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته همه اهداف مورد نظر در حوزه های فرهنگی و هنری تحقق پیدا کرده است گفت: با توجه به اینکه امروز ذائقه مردم بخصوص جوانان در جهت انتقال مفاهیم تغییر پیدا کرده است، دغدغه مندان عرصه فرهنگ نیز باید شیوه های نوین را مورد توجه قرار دهند تا بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: یکی از ابزارهای مفید و مهم برای انتقال مفاهیم و محتواهای فرهنگی در جامعه امروزی، استفاده از ظرفیت سینماست لذا سینما یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی موثر برای انتقال مفاهیم در ابعاد مختلف است.
وی گفت: سینما امید در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج و رودبار راه اندازی شده است و سینما سیار فاریاب نیز به زودی شروع به کار می کند.
اسحاقی افزود: سینما سیار با توجه به اینکه به شکل سیار دایر می شود، موجب استقبال بیشتر مردم و با پخش فیلم های سینمایی که در سراسر کشور اکران می شود، موجب ارتقای فکری و فرهنگی منطقه می شود.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سینما شوباد کهنوج نیز یکی از اهداف این اداره کل است چرا که با توجه به ظرفیت این سینما می توان استفاده چند منظوره فرهنگی کرد و تا این لحظه بالغ بر 300 میلیون تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با مشارکت استانداری کرمان، فرمانداری و شهرداری کهنوج هزینه شده است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.