به گزارش ایرنا محمد سلمانی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان رفسنجان در محل فرمانداری بیان کرد: سه گروه مشمول پرداخت مالیات هستند که یک گروه مربوط به خدمات و کالاست و پس از اخذ مالیات از این گروه 70 درصد به شهرداری ها و 30 درصد به دهیاری ها تعلق می گیرد.
وی افزود: گروه دوم منابع آلایندگی است که پس از جمع آوری مالیات از این منابع، به نسبت جمعیت بین دهیاری ها تقسیم می شود.
وی گفت: گروه سوم نیز عوارض خاص است که از دخانیات، بنزین هواپیمایی، نفت کوره، نفت سفید و ... اخذ می شود و مالیات اخذ شده از این منابع به حساب کلانشهرها، سایر شهرها، روستاها و واحدها و شهرک های صنعتی واریز می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: از چهار هزار و 800 میلیارد ریال مالیات جمع آوری شده در استان کرمان، 330 میلیارد ریال به شهرداری رفسنجان، 144 میلیارد ریال به شهرداری شهر کشکوئیه، 20 میلیارد ریال به شهرداری شهر سرچشمه، 9 میلیارد و 900 میلیون ریال به شهرداری شهر بهرمان و چهار میلیارد و 480 میلیون ریال نیز به شهرداری شهر صفاییه پرداخت شد تا به مردم حوزه خود خدمت رسانی کنند.
وی ادامه داد: به دهیاری های شهرستان رفسنجان نیز در مجموع 246 میلیارد ریال پرداخت شده است.
سلمانی گفت: از ابتدای سال گذشته تا 2 ماه ابتدای امسال سهم شهرستان رفسنجان از این مالیات 630 میلیارد ریال بوده که به حساب دهیاری ها و شهرداری های این شهرستان واریز شده است.
وی از مسئولان شهرداری رفسنجان خواست تا یک خیابان و یک بوستان به نام مالیات نامگذاری شود.
مدیرکل اداره امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: از واحدهای کوچک و متوسط می خواهیم تا برای رونق بخشی و حفظ نیروی کار، مالیات را به موقع پرداخت کنند.
وی بیان کرد: کسانی که بیشترین درآمد و توانایی پرداخت مالیات را دارند باید مالیات خود را بپردازند زیرا قوانین و مقررات شفاف و برای همه افراد یکسان است و رابطه مالیات دهنده با دولت دو طرفه است و مردم به دولت و بالعکس اعتماد داشته باشند.
سلمانی گفت: گروه های شغلی مشمول مالیات شامل سه گروه است و گروه اول کسانی هستند که در مجموعه های خرید، فروش و مبادلات کالا فعالیت و از 30 میلیارد ریال به بالا درآمد دارند، گروه دوم مشاغلی هستند که حجم درآمد حاصل از فعالیت هایشان بین 10 تا 30 میلیارد ریال است و گروه سوم نیز مشاغلی است که حجم کاری و درآمدشان بین یک تا 10 میلیارد ریال است.
وی افزود: 95 درصد مشاغل ر رفسنجان، جزء مشاغلی است که حجم کاری و درآمدشان بین یک تا 10 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: طبق بند 4 قانون جلوگیری از فرار مالیاتی در استان کرمان 77 نفر مودی هستند که پیگیر هستیم تا مالیات خود را بپردازند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.