به گزارش ایرنا سرهنگ یوسف نجفی روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: این کار از اولویت های پلیس راه استان است و در شریان ها و محورهای اصلی از ابتدای امسال در حال انجام است.
وی تصریح کرد: نصب دوربین کنترل سرعت در تمامی شریان ها و محورهای اصلی استان از شهرستان انار تا ریگان انجام می شود.
وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات رانندگی حادثه ساز از اولویت های پلیس است گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمان 17 هزار و 287 مورد برخورد با تخلفات رانندگی ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته این برخوردها بیش از 16 هزار فقره بوده است و افزایش برخوردها باعث کاهش تخلفات می شود.
رئیس پلیس راه استان کرمان عنوان کرد: در حوزه رفسنجان از ابتدای امسال تاکنون آمار ثبت برخورد با تخلفات رانندگی 12 هزار و 370 مورد است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 10 هزار و 866 مورد بوده است.
وی گفت: رفسنجان از نظر اهمیت ترافیکی و حمل و نقل جاده ای کمتر از شهرستان کرمان نیست و باید 2 جایگاه پلیس راه داشته باشد.
نجفی افزود: در مرکز استان 3 جایگاه پلیس راه وجود دارد و پلیس راه باغین نزدیک به 50 سال ایجاد شده و پلیس راه چترود نیز به مدت 10 سال فعال است.
وی بیان کرد: متأسفانه 433 درصد تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان افزایش یافته به طوری که در 2 ماه ابتدای سال گذشته تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی در این حوزه 3 نفر بوده و در 2 ماه ابتدای امسال به 16 نفر فوت شده افزایش یافته است.
وی گفت: در جاده رفسنجان به باغین که از لحاظ نصب علایم رانندگی، علایم ایمنی و غیره استاندارد است باز هم رانندگانی هستند که با خواب آلودگی موجب تصادف می شوند.
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان افزود: محور رفسنجان به زرند نیز دارای نواقص عمده ای است از جمله اینکه فاقد شانه خاکی و دارای پیچ و خم های زیادی است و جاده سرچشمه نیز با کمک شرکت مس و راه و شهرسازی دوبانده شده اما کشته شدن 8 نفر از یک خانواده در تصادفی حدود یک ماه قبل در این جاده همه را متأثر کرد.
وی گفت: اگر تیم های گشت زنی بیشتری در این محور داشتیم تا حرکات این خودروها را مشاهده و تذکر دهند، شاید این دسته از رانندگان بهتر رفتار می کردند و این اتفاق ناگوار نمی افتاد.
نجفی ادامه داد: اگر در این محور 2 یا سه دوربین کنترل سرعت داشتیم راننده از ترس ثبت تخلفات رانندگی و با خودکنترلی و عدم مزاحمت برای این خانواده هشت نفری که همه خانم و کودک بودند موجبات مرگ این افراد فراهم نمی شد.
وی با بیان اینکه محور رفسنجان - نوق از لحاظ تصادفات و تلفات رتبه اول استان را داراست گفت: این جاده از پر حادثه ترین محورها در استان کرمان است و محورهای انار و رفسنجان به کرمان نیز واژگونی زیاد داریم و باید ایمنی در این محور ها را در راستای کاهش تلفات افزایش دهیم.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.