فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: آمار تلفات جاده‌ای در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، سرهنگ سیدحجت فتاحی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در سال 94 توانسته در کاهش تصادفات فوتی رتبه نخست را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: عامل اصلی در کاهش تلفات عامل انسانی می دانم بطوریکه در تحقق این موضوع زحمت اساسی بر دوش مجموعه انسانی تلاشگر بوده است.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به شناسایی برخی از عوامل تصادفات جاده ای اضافه کرد: با آسیب شناسی های صورت گرفته در این امر در تلاش هستیم تا با حفظ این رتبه در کشور بتوانیم آمار فوتی های جاده ای را نسبت به سال گذشته نیز کاهش دهیم بطوریکه در 11 ماهه سال جاری نیز شاهد کاهش تلفات فوتی در جاده های برون مرزی و روستایی استان شده‌ایم.

 وی با اشاره به اینکه  188 نفر فوتی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل بر اثر تصادفات جاده‌ای در سال 93 وجود داشت، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال 94 به 144 نفر کاهش پیدا کرد که با 15 درصد کاهش تلفات جاده‌ای رتبه نخست کشور ا کسب کردیم.

به گفته فتاحی اکثر متوفیان برون‌شهری در بازه سنی 21 تا 25 سال قرار دارند که این قشر از جامعه به عنوان قشر مولد و تاثیرگذار هستند که تداوم افزایش تلفات مغایر با سیاستهای اقتصاد مقاومتی بوده که خوشبختانه در این راستا در استان اردبیل اقدامات موثری توسط پلیس راه و دستگاههای فعال در حوزه ترافیک انجام شده است. وی اضافه کرد: در 11 ماهه سال جاری نیز متوفیان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل از 144 نفر به 137 نفر کاهش پیدا کرده که نسبت به سال گذشته در حال حاضر پنج درصد آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در سطح استان اردبیل کاهش یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.