به گزارش روز دوشنبه پلیس کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و روزه دار، مواردی را در به منظور رعایت قداست و حرمت این ماه پرفیض و برکت خاطر نشان کرد.
وی افزود: روزه خواری در ملا عام از نظر شرعی حرام و از گناهان کبیره است لذا در ایام ماه مبارک رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشامیدن در معابر عمومی و ملا عام ممنوع است.
سردار بنی اسدی فر افزود: عرضه مواد خوراکی در مکان هایی چون اغذیه فروشی ها، رستوران ها، چلوکبابی ها و واحدهای صنفی در معرض دید عموم از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز ممنوع است.
وی ادامه داد: آن دسته از اماکن اقامتی و پذیرایی که به منظور ارائه خدمات به مسافران مجوز لازم را از اداره نظارت بر اماکن عمومی اخذ کرده اند برابر شرایط و ضوابط خاصی که ابلاغ خواهد شد و با رعایت شئون اسلامی و جوانب شرعی در محل های کاملا استتار شده فقط از مسافران پذیرایی می کنند.
وی تصریح کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به طور مستمر از واحدهای صنفی سطح شهر بخصوص مراکز اقامتی، پذیرایی و اغذیه فروشی ها بازدید، کنترل و نظارت لازم را به عمل می آورند.
وی ادامه داد: لذا از متصدیان واحدهای صنفی و مردم تقاضا می شود با ماموران در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، نسبت به فعال کردن بازرسان مربوطه اقدام و به طور مستمر از واحدهای صنفی تحت پوشش بازدید خواهند کرد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اجرای هرگونه مراسم جشن و شادمانی در لیالی قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) توسط تالارها، اماکن اقامتی، پذیرایی، سینماها و تماشاخانه ها مطلقا ممنوع است افزود: از کسبه و بازاریان تقاضا می شود در لیالی قدر با نصب بیرق و پرچم عزا بر سردر واحدهای صنفی، ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دهند.
وی در پایان از شهروندان درخواست کرد، هرگونه موارد تخلف مانند روزه خواری و غیره را با شماره تلفن های 110 و یا با شماره های 2183205 - 2183197 - 2183196 (اداره نظارت بر اماکن عمومی) اطلاع دهند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.