اسماعیل رئیسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند رسیدگی به شکایات، شمارش آرا و در صورت لزوم بازشماری آرای انتخابات به نحو دقیق و براساس مُر قانون صورت می گیرد و از اعمال نظر اشخاص و گروه‌ها در شمارش جلوگیری می شود تا اصل صیانت از رای مردم به ‌صورت دقیق و قانونی لحاظ شود.
وی عنوان کرد: قانون انتخابات مکانیزم شکایت از نتایج را به صورت شفاف مشخص کرده که هر داوطلب بعد از اعلام نتایج شکایات را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کند تا در هیات مشترکی مرکب از هیات‌های اجرایی و نظارت به مدت 10 روز مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: دریافت اخذ مجوز بنا بر درخواست فرمانداری انجام و پس از بررسی کارشناسی و مشورت با منابع امنیتی و قضایی توسط هیات عالی نظارت مجوز بازشماری صادر می شود.
مسئول رسیدگی به شکایات انتخابات شورای شهر و روستا در استان کرمان افزود: بر این اساس 2 صندوق در شهرستان عنبرآباد، یک صندوق در شهر دوساری، 2 صندوق در شهرستان فاریاب و یک صندوق هم در شهر ساردوئیه بازشماری شد و شمارش آرای این صندوق های اخذ رای هیچ تغییری در نتیجه انتخابات این حوزه انتخابیه ایجاد نکرده است.
وی گفت: انتخابات شورای شهر در شهرستان قلعه گنج تایید شده است و مشکلی ندارد و برای شهرستان های منوجان و رودبار جنوب هم تاکنون هیچ گونه پیامی راجع به بازشماری آرا به ما ارسال نشده است.
رئیسی اضافه کرد: اعتراض هایی مربوط به انتخابات شورای شهر جیرفت به ما ارسال شده که بعد از مشورت با منابع امنیتی و قضایی شهرستان، نتیجه را به هیات عالی نظارت استان گزارش داده ایم و منتظر نظر هیات عالی استان هستیم و در صورت صدور مجوز، صندوق های مورد اعتراض بازشماری می شود.
وی تصریح کرد: عمده اعتراض ها مربوط به تشابه اسمی و خرید رای بوده است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.