به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، گردهمایی روسای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان صبح امروز با حضور دبیر و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان در کرمان برگزار شد.

در این جلسه یحیی کمالی‌پور عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان اظهار داشت: قانون باید چراغ راه ما باشد و نباید جلوتر و فراتر از قانون عمل کنیم.

نماینده‌ مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها و رسیدگی به اعتراض‌های نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیئت‌های نظارت گفت: هیئت‌های نظارت استان کرمان باید مُرّ قانون را رعایت کنند.

کمالی‌پور افزود: نامزدهای رد صلاحیت‌شده‌ انتخابات شوراها می‌توانند به هیئت‌های نظارت شهرستان، استان و در نهایت هیئت مرکزی اعتراض خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به تعامل و هماهنگی بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی استان کرمان گفت: با هیئت عالی نظارت کشور نیز هماهنگی و تعامل لازم وجود دارد تا انتخاباتی سالم و مطلوب برگزار کنیم.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان کرمان بر نظارت مطلوب از سوی ناظران هیئت‌های نظارت در روز انتخابات نیز تأکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر، انتخاباتی سالم و آبرومند که مایه‌ سرافرازی نظام جمهوری اسلامی باشد، برگزار کنیم.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه قانون باید مد نظر باشد، خطاب به رؤسای هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان گفت: گزارش‌هایی که ارایه می‌شود، باید مستند و از سوی مراجع رسمی چهارگانه باشد.

کمالی‌پور با بیان اینکه باید از اظهار نظر غیرمستند درباره‌ افراد پرهیز کنیم تا حق کسی ضایع نشود با اشاره به اینکه انتخاب بر عهده‌ مردم است، بر آگاهی‌بخشی به مردم تأکید کرد و گفت: آگاهی‌بخشی به مردم ضرورت دارد تا افراد پایبند به نظام و رهبری و متعهد، متخصص و کارآمد به شوراها راه پیدا کنند.

وی افزود: نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا، مسئولیت خطیری بر عهده دارند و بنابراین مردم باید در انتخاب نمایندگان خود در شوراها، دقت کنند.

به گزارش تسنیم در این جلسه فرشید فلاح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمان نیز به ارایه‌ مطالبی درباره‌ چگونگی برگزاری انتخابات و وظایف هیئت‌های نظارت و ناظران پرداختند.

ارائه آموزش‌های اولیه قبل، حین و بعد از زلزله به معتکفین زرندی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زرند با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از وقوع زمین‌لرزه روز گذشته در زرند، یک تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر به موقعیت اعزام شد گفت: شهروندان باید نکات ایمنی و آموزش‌های لازم در مورد بلایای طبیعی را فرا گیرند.

مهدی جمالی‌زاده در جمع معتکفین مسجد جامع زرند اظهار‌داشت: در گزارش اولیه و بررسی به‌عمل آمده، تاکنون هیچ گزارشی از خسارات احتمالی زلزله صبح امروز گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه این زمین‌لرزه در فاصله یک کیلومتری شهر زرند به وقوع پیوست گفت: بلافاصله یک تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر به موقعیت اعزام و از نزدیک میزان خسارت و صدمات ناشی از زلزله بررسی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان زرند با بیان اینکه با وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر شهرستان زرند، می‌طلبد که شهروندان نکات ایمنی و آموزش‌های لازم در مورد بلایای طبیعی را فرا گیرند افزود: آموزش در این موضوع باعث کاهش تلفات می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمادگی لازم را دارد که از بین جوانان علاقمند به حوزه امداد و نجات با عضوگیری، دوره‌های آموزشی لازم را برگزار کند تا در زمان لزوم و حادثه در قالب تیم‌های امداد و نجات از این افراد استفاده کند.

به گزارش تسنیم در ساعت 9 و 46 دقیقه و 21 ثانیه روز گذشته و در عمق 10 کیلومتری زمین زلزله‌ای به بزرگی 4.4 ریشتر شهرستان زرند در استان کرمان را لرزاند.

جمالی‌زاده با حضور در بین معتکفین مسجد جامع زرند آموزش‌های اولیه قبل، حین و بعد از زلزله را به اختصار ارائه داد.

بیش از 500 نفر در مراسم نورانی اعتکاف فاریاب حضور دارند

مسئول برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان فاریاب گفت: بیش از 500 نفر معتکف شامل 400 خانم و 100 مرد با سن‌های مختلف در مراسم نورانی اعتکاف امسال شرکت کرده‌اند.

علی تاجیک اظهار داشت: این مراسم امسال در مسجد جامع جدید فاریاب برگزار می‌شود و در شهرستان فایاب رشد جمعیت معتکفان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری دارد.

مسؤول برگزاری مراسم اعتکاف در فاریاب تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از مردم به دلیل نداشتن تمکن مالی از این فیض معنوی بی‌بهره ماندند و جا دارد مسئولان  نسبت به کارهای فرهنگی از این قبیل به یاری مستضعفان بشتابند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614035
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.