به گزارش ایرنا محمدرضا شریعتی روز پنجشنبه در نشست شورای معاونان و کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در جیرفت اظهار کرد: کمیته فنی به عنوان مرجع تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می‌شود.
وی اولویت نخست دفتر آموزش سازمان جنگل‎ها را آموزش مجریان و بهره‌برداران بیان کرد و گفت: همچنین جذب همیار طبیعت دانش‌آموزی در دستور کار این مجموعه قرار دارد.
وی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت روحانیان در قالب سفیران انفال تصریح کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این عرصه بسیار موفق عمل کرده و حضور پررنگی داشته است.
معاون دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه حدود 20 تا 30 دانش بومی منابع طبیعی در منطقه جنوب کرمان وجود دارد افزود: کمیته فنی باید کمک کند تا این دانش‌های بومی جمع‌آوری و مدون شود.
وی از فعالیت تسهیل‌ گران زن در این منطقه ابراز رضایت کرد و گفت: با توجه به اینکه منطقه جنوب کرمان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌ منابع طبیعی و آبخیزداری دارد، مردان نیز باید در راستای تسهیل‌گری حضور فعال‌تری داشته باشند.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی می باشد.
وسعت جنگل های این منطقه 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار است که از این بابت رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.