به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر هدف رسیدن به قدرت باشد می شود علیه رقیب جنگ روانی راه انداخت و از این قبیل موضع گیری ها، در حالی که این حرکت ها با انتخابات جمهوری اسلامی سازگار نیست و ما باید به جهانیان نشان دهیم که اخلاق انتخابات ما اخلاق اسلامی است.
وی گفت: انتخابات ملت را به سمت تحقق دولت اسلامی هدایت می کند و دنیا می فهمد این ملت با انسجام و اتحاد و ثبات قدم برای اهداف خود اقدام می کند.
وی افزود: انتخابات صحته ای است که ملت با حضور و انتخاب خود به سمت دولت اسلامی و کشور اسلامی گام بر می دارد و وقتی همه با انسجام و وحدت حضور پیدا کردند، دنیا می فهمد این ملت، ملتی مستقل است که زیر بار ظلم نرفته، به کسی ظلم نمی کند و فشارهای بیگانه تاثیری روی او ندارد و این، معنای حضور در انتخابات است.
وی خاطرنشان کرد: از برکت انقلاب، نظام و منظومه حاکمیتی بر مبنای قرآن و تعالیم مکتب اهل بیت شکل گرفت و در رأس این نظام ولی فقیه است که متشکل از سه قوه است اما ادامه کار به این است که این نظام موفق به تشکیل دولت اسلامی شود و همه اجزای حاکمیت کشور در مسیر حاکمیت اسلام عمل کنند، احکام اسلامی پیاده شود، بانک ها آغشته به ربا نباشد و رفتارهای سیاسی در همه سطوح بر مبنای قرآن باشد.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با تاکید بر اینکه در روابط سیاسی و بین المللی باید قانون اسلام حاکم باشد و احدی بر کشور سلطه پیدا نکند تصریح کرد: همه همت آموزش و پرورش باید تربیتی قرآنی باشد و اعتقادات اسلامی به معنای حقیقی در بدنه حاکمیت راسخ باشد.
وی گفت: اگر دولت اسلامی به معنای واقعی تشکیل شد کشور هم اسلامی و همه احکام در همه حوزه های زندگی حاکم می شود زیرا غرض انقلاب تشکیل دولت به تمام معنا اسلامی است و اگر چنین شد تابلویی از حاکمیت اسلام به خواست عمومی مردم ایجاد می شود و آن وقت جمهوری اسلامی یعنی اراده عمومی مردم بر پایه اعتقادات اسلامی است، ملت در رفاه و امنیت و آسایش است و این الگویی برای حق طلبان عالم خواهد بود.
وی اضافه کرد: برای اینکه انتخابات ما چنین معنایی داشته باشد باید از لوازم کار پاسداری شود، عملکرد کسانی که خود را در معرض انتخاب می گذارند و حامیان آنان باید نمایشگر احکام اسلام باشد و همه الزامات دینی را در میدان انتخابات رعایت کنند و آنگونه که اسلام می خواهد خود را معرفی کنند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در مقام ارزیابی گذشتگان نیستیم لذا نباید به این شکل عمل کنند که تخریب، تهمت و تخطئه در ادبیات انتخابات جمهوری اسلامی راه یابد.
وی با تاکید بر اینکه ملت می فهمد چه کسی بیشتر دغدغه خدمت رسانی دارد تصریح کرد: کسانی که بیشتر، شئون و اخلاقیات اسلامی را رعایت کنند نزد مردم محبوب تر هستند و اگر نگاهی به منابع دینی و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری بیندازیم می توان تشخیص داد که شاخص های فردی که شایسته جایگاه ریاست جمهوری است، چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی گفت: دنیاگرایی، رفاه زدگی، فرو رفتن در تنعمات و... آغاز همه لغزش هاست و نمی شود کسی بخواهد به حداکثر بهره مندی از مواهب طبیعی برسد و در عین حال دغدغه خدمت به محرومان را داشته باشد.
وی ادامه داد: کسی که حشر و نشر او با طبقات ضعیف بیشتر است درد محرومان را بیشتر می فهمد و این به گزارش و توصیف نیست، الان کسی سزاوارتر است که بیش از دیگران دغدغه تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشد، حافظ میراث شهدا و احکام اسلامی باشد، بخواهد که پرچم فرهنگ جهاد و شهادت برافراشته باشد و در متون درسی و رسانه ها باید فرهنگ جهاد و شهادت را تشویق کند زیرا این کشور را فرهنگ جهاد و شهادت، نجات داده است.
وی گفت: اگر رفاه طلبگی مشکل کشور را حل می کرد سلاطین هم در این زمینه چیزی کم نداشتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ستیز با استکبار به عنوان یک اصل را از دیگر ویژگی های مهم عنوان کرد و افزود: برجسته ترین ویژگی امام خمینی (ره) همین بود و هیچوقت هیچ نرمشی از امام در برابر استکبار ندیدیم و نشنیدیم.
وی تصریح کرد: در شرایطی که گفته می شد درباره آمریکا با احتیاط صحبت شود اما امام راحل با صلابت فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی گفت: در شأن ملت ایران نیست برای آموزش و پرورش بخواهد از سندهای بیگانه که فراهم کننده زمینه نفوذ بیگانه است استفاده کند زیرا سند اصلی پیشرفت ما قرآن و عترت و وصیت نامه امام و فرمایشات رهبری است.
حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه بعد از اسلام خواهی، موضوع مردم خواهی مطرح است، در این باره بر گشودن گره از زندگی دشوار طبقه ضعیف و چاره جویی برای اشتغال کشور تأکید کرد و افزود: جوانان، سرمایه های انسانی جامعه هستند و نباید به دلیل بیکاری، گرفتار وازدگی و افسردگی شوند بلکه باید جلوه شکوه و افتخار کشور باشند.
وی اظهار کرد: بدبین بودن و بی اعتماد بودن و دشمن دانستن دشمن از دیگر موارد مهم است که حتی لبخند او را هم باید دشمنی دانست، این دستور قرآن است که به ظالمان و کفار تکیه نکنید.
وی با یادآوری این نکته که رکن محوری این نظام، ولی فقیه است پس شایسته ترین فرد برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری کسی است که بالاترین سطح از اطاعت پذیری از ایشان را داشته باشد خاطرنشان کرد: مشروعیت رئیس جمهوری به اطاعت پذیری از ولی فقیه است زیرا بدون تنفیذ رهبری، رئیس جمهوری شرعی کشور نیست لذا کسی اولویت دارد که بالاترین سطح را در ولایت پذیری در عمل و گفتار نشان دهد.
وی گفت: امیدواریم با حضور همه جانبه ملت، انتخاباتی پرشور برگزار شود و شایسته ترین فرد برای خدمت به مردم در این جایگاه قرار گیرد تا زمینه ساز دولت اسلامی و جامعه اسلامی و پس از آن تشکیل تمدن اسلامی شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.