تشکل های مردم نهاد به همراه دیگر مجموعه های تاثیر گذار از جمله ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها برای کشاندن آگاهانه مردم به صحنه با تاکید و گوشزد کردن اهمیت انتخابات در نظام مردم سالاری دینی و تبعات نامیمونی که مشارکت حداقلی می تواند برای آینده نظام اسلامی بدنبال داشته باشد می توانند سهم بالایی را داشته باشند.
قطعا تشکل های مردم نهاد در شرایط فعلی کشورمان که احزاب هنوز از جایگاه والایی برخودار نیستند می توانند در راستای ایفای نقش احزاب مواضع و نامزدهای انتخاباتی را برای مردم معرفی و در این ارتباط روشنگری کنند.
در این میزگرد که در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان برگزار شد، با برخی نمایندگان تشکل های مردم نهاد و فعالان سیاسی و اجرایی پیرامون اهمیت شرکت مردم در انتخابات و نقش اثر گذار این تشکل هادر افزودن بر میزان مشارکت مردمی به گفت و گو نشسته ایم .
*سمن ها جوانان را به حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان در این میزگرد گفت: سازمان های مردم نهاد با ذات وجودی خود در انجام کارهای عام المنفعه، می توانند مردم را به حضور حداکثری پای صندوق های اخذ رای تشویق کنند.
حسین صفریان افزود: هر سمن با توجه به دایره فعالیتی که انجام می دهد وظیفه ترغیب و تشویق مردم برای حضور در انتخابات و انتخاب درست را دارد.
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور که اکثریت را شامل می شود گفت: جوانان بدانند نقش بسیار مهمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آبادانی کشور دارند و این قشر برای انتخاب صحیح باید آگاهانه پای صندوق های رای حاضر شوند.
مشاور استاندار کرمان در امور جوانان اضافه کرد: با توجه به شرایط منطقه ای ایران، حضور حداکثری مردم این نظام را از هرگونه آفت، گزند و نقشه آفت دلان و کوردلان و بدخواهان علیه نظام جمهوری اسلامی خنثی خواهد کرد.
وی گفت: در کشور ما، مردم تعیین کننده خط مشی تفکر حاکم بر جریان و مدیریت اجرایی کشور هستند لذا حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای بسیار حائز اهمیت است.
صفریان افزود: سئوالی که در مقابل تفکرات و دیدگاه های زیادی که در مورد اهمیت رای دادن مطرح است اینکه اگر حضور پیدا نکنیم و رای ندهیم و انتخاب نکنیم چه باید بکنیم و چه جایگزینی وجود دارد؟
وی عنوان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری، رای دادن حقی است که مردم به گردن حاکمیت دارند و مردم با انتخاب خود، کشور را به سمتی هدایت می کنند که آینده چهارساله را رقم خواهد زد.
**مشارکت نکردن در انتخابات خلاف مصالح اسلام و کشور است
یک فعال سیاسی استان کرمان نیز در این میزگرد گفت: زمانی در آغاز انقلاب مشارکت کردیم و امروز نیز باید برای استمرار این نظام در انتخابات مشارکت داشته باشیم زیرا مشارکت نکردن خلاف مصالح اسلام و کشور است.
معصوفه رفیعی پور افزود: با مشارکت نکردن ، این انتخابات نیز برگزار می شود پس بهتر است که مشارکت کرده و فرد مورد وثوق خود را انتخاب کنیم و میدان را به دیگران واگذار نکنیم.
وی بیان کرد: در جامعه مردم سالار حضور و مشارکت پرشور مردم موجب ایجاد موجی می شود که اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در پی دارد.
این فعال سیاسی گفت: در جامعه ایران اسلامی حضور در انتخابات را حق و تکلیف می دانیم پس نباید از وظیفه خود شانه خالی کرد و باید در این تصمیم سازی مشارکت کرد.
وی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات حق و تکلیف است افزود: مکلف بودن انسان بر انجام فرایض و قوانین دینی ریشه در حق انسانی دارد و تنها جایی که می توانیم حق خود را به اثبات برسانیم شرکت در صحنه انتخابات بوده و در جمهوری اسلامی این حق شهروندی به مردم سپرده شده است.
رفیعی پور اظهار کرد: انتخابات به عنوان مهمترین عرصه حضور مردم در صحنه تصمیم گیری است که نظام جمهوری اسلامی، همه اقشار جامعه را در سرنوشت خود شریک می کند.
وی با بیان اینکه یک جامعه مردم سالار توجه به اصل و اساس انتخابات دارد گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا می توانند خود را نشان داده و در سرنوشت کشور شریک شوند.
به گفته این فعال سیاسی انتخاب رئیس جمهوری که مهمترین انتخاب در این برهه از زمان است مظهر اراده ملی است و انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا بستر اداره امور منطقه توسط مردم است و هر 2 انتخابات در سرنوشت ملی مهم و سرنوشت ساز است.
وی با بیان اینکه با حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای رئیس جمهوری منتخب پشتوانه گرم تری خواهد داشت تصریح کرد: انتخاب رئیس جمهوری پروسه ای تدریجی است و نباید انتظار داشت که در کوتاه ترین زمان دولت ها تمامی مشکلات جامعه را حل کنند.
رفیعی پور خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شعارهای عملیاتی بدهند زیرا رئیس جمهوری مسئول اجرایی کشور است و بسیاری از مسائل خصوصا یارانه ها را مجلس باید مصوب کند.
وی گفت: آرامشی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم مطلوب است و زمینه پیشرفت اقتصادی و اشتغال جوانان را فراهم خواهد کرد.
به گفته وی از جمله بزرگترین مشکلات جامعه رکود و تورم بود که گام های موثری در دولت یازدهم در این زمینه برداشته شده است.

**حضور جوانان در انتخابات نظام را بیمه می کند
نماینده سمن های جوانان هم در این میزگرد گفت: مسئولان نظام همواره به جوانان نگاه ویژه ای دارند و بر استفاده از آنها در امور مختلف تاکید دارند و محور هر نوع حرکت سرنوشت ساز در کشور بوده که در طول تاریخ به اثبات رسیده است .
رامین عبدلی افزود: حضور و مشارکت حداکثری مردم و جوانان در این انتخابات بسیار حساس و سرنوشت ساز است و نظام را مقابل هجمه های دشمن بیمه و آینده کشور را در رابطه با برخی مسائل در سیاست خارجی تضمین خواهد کرد.
وی بیان کرد: حضور جوانان باعث داغی تنور انتخابات می شود و شور و شادابی برای فضای انتخاباتی فراهم حواهد کرد.
این فعال حوزه جوانان تاکید کرد: جوانان برای روشنگری و شفاف سازی مسائل انتخاباتی بین مردم نقش مهمی دارند و می توانند با تبیین سیاست های نظام در جامعه به انتخاب فرد اصلح کمک کنند.
وی گفت: مشارکت گسترده مردم به ویژه جوانان موجب ایجاد نشاط و امید در جامعه می شود و امیدآفرینی در جوانان بستر را برای برای حضور حداکثری فراهم می کند.
عبدلی اظهار کرد: حضور پرشور جوانان در انتخابات پیش رو با توجه به توطئه های دشمنان و جنگ نرم آنها جواب دندان شکنی به آنها است.
وی با اشاره به وعده های برخی نامزدها در مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی افزود: متاسفانه جوانان در بحث های انتخاباتی دیده نشدند و برخی نامزدها جوانان را به نفع خود تحریک و استفاده می کنند.
خبرنگاران: حامد سالاری و داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
7437/7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.