به گزارش ایرنا وی عصر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز آخر زندگی خود، یک جمله گفت و آن این بود که 'ما از پس مشکلات و پیچیدگی هایی که مقابلمان قرار گرفته بر نخواهیم آمد و من به این نتیجه رسیدم که راهی جز این نداریم که به دولت و رئیس جمهوری برسیم که با رهبری یکپارچه باشد.'
میرسلیم اضافه کرد: من می گویم اگر به فکر آینده و نجات و چاره جویی مشکلات این کشور هستیم که البته مشکلات این کشور کم نیست، باید بر این وصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی تاکید کنیم.
وی گفت: باور کنید در این چهار سال که ما درجا زدیم، دیگران بیکار نبودند ما در این چند سال، در صحنه کسب و کار و غیره جایگاه مان را از دست دادیم.
به گفته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دولت یازدهم با یک انتخاب غلط علمی به سمت مهار تورم رفت اما این مهار تورم به بیکاری منجر شد.
وی افزود: رفتن سراغ مهار تورم بسیار کار خوبی است ولی اگر بخواهد به قیمت کاهش سرمایه تمام شود یک خطای علمی است و ما در کشور گرفتار این خطای علمی شدیم.
میرسلیم با بیان اینکه نباید به سراغ راه ‌حلی برویم که به بیکاری و یأس بین جوانان بینجامد، گفت: نزدیک 70 درصد از کارگاه‌ های ما تعطیل شده و تولید خوابیده است.
وی با بیان اینکه تأکید رهبری بر اشتغال مولد و تولید ملی است گفت: زمانی که رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به این معناست که ما اقدام نکرده ایم زیرا اگر عمل و اقدام کرده بودیم که ایشان مجدد تکرار نمی کردند.
وی افزود: به دانشجویان نوید می‌ دهم اگر اقبال مردم با من بود، کار را به دست کاردانان با علم، متعهد و جوان می دهم و در آینده از فکر ارزشمند و پیشنهادات سازنده دانشجویان استفاده خواهم کرد.
میرسلیم اظهار کرد: یقین دارم استفاده از دانشجویان کشور برای رفع مشکلات بسیار موثر است، لذا به آن احترام می ‌گذارم و کارهایی که کردم و برای کشور مفید بوده با همکاری فارغ التحصیلان دانشگاه های خودمان بوده است.
وی افزود: آنهایی که چشم به غربی ها بخصوص آمریکا دوخته اند این را درک نمی کنند و نمی فهمند و جوانان را با قدرناشناسی عملا تحقیر می کنند. نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: می دانم شکستن تحریم ها میسر نخواهد شد مگر به همت، کوشش، فعالیت و تعهد جوانان این کشور و این را یقین دارم.
وی تصریح کرد: با همکاری جوانان توانستیم ثابت کنیم ما از دیگران چیزی کم نداریم لذا امروز با نهایت شجاعت می گویم هیچ نگرانی از آینده ندارم و هیچ امیدی هم که از دیگران به ما خیری برسد، ندارم.
وی بیان کرد: همه جوانان کشور صرفنظر از گرایش سیاسی و غیره از نظر من یکسان هستند و وجه تمایز از نظر من اولا در اعتقاد به انقلاب و پایبندی به قانون اساسی مترقی این کشور است که شبیه آن را در دنیا نداریم و در پایبندی به رهبر انقلاب است.
وی ادامه داد: راه حلی در چهار سال قبل انتخاب کردیم که به استناد گفته های خود دولتمردان، گفتند چاره مسائل کشور فقط در این است که تحریم ها را بشکنیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تاکید رهبری بر مذاکره از موضع نرمش قهرمانانه بود و نه با خفت و خواری، گفت: دو سال و نیم رفتند و آمدند و مذاکره کردند و به هر ضرب و زوری بود این سند مورد قبول طرفین قرار گرفت و آماده اجرا شد، ما حتی در ایفای تعهدات این سند پیش دستی کردیم و به تعبیر عامیانه خودشیرینی کردیم و جلوتر از آنچه که باید می رفتیم، رفتیم، در حالی که باید با موازنه قدم برمی داشتیم.
میرسلیم گفت: دشمن، کشور ما را بعد از برداشته شدن تحریم ها به عنوان یک بازار مصرف که از دست رفته بود دوباره تسخیر کرد، دشمن دید به این ترتیب رونق کسب و کار در کشورش بیشتر می شود، لذا تحریم در این بخش برداشته شد که کالاهای آنها بتواند سرازیر کشور ما شود.
وی با بیان اینکه کشوری که تولید خودروی ملی دارد، دوباره نمی رود از شرکت خارجی قطعات بخرد، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای این کشور زحمت کشیده اند و ما ثابت کرده ایم که کار خوب توسط فرزندان این کشور می تواند انجام بگیرد.
میرسلیم گفت: خرید هواپیما از خارج و جشن گرفتن برای آن، توسری زدن به اعضای هیات علمی و دانشگاهیان کشور است و هرکاری که در کشور در صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره انجام می دهیم، باید تمام شرایط را بررسی کنیم و ممطئن باشیم دوام دارد نه اینکه فقط یکی 2 سال نتیجه بدهد و بعد تعطیل شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه مسئولان باید یا در خدمت مردم باشند گفت: اطلاعات دولت مال مردم است ، دولت خودش نباید وارد عرصه کسب و کار شود، باید به مردم خدمت و به این خدمت کردن افتخار کند.
میرسلیم گفت: من نماینده یک حزب 54 ساله هستم و با همه دولت ها کار کرده ام و خودم نیامده ام که حالا بخواهم بروم.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.