فرود سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان جنوب کرمان توسط 11 مرکز خرید شبکه تعاون روستایی از اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.
وی بیان کرد: با توجه به نرخ مصوب به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 13 هزار ریال با افت مفید چهار درصد و 2 درصد غیر مفید و برای گندم دروم 13 هزار و 300 ریال به کشاورزان پرداخت می شود.
سالاری خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی نیز به عنوان بانک عامل عهده دار پرداخت بهای محصولات به صورت نقدی تعیین شده است و علاوه بر تعاون روستایی شرکت غله نیز گندم تولیدی کشاورزان را خریداری می کند.
وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم منطقه جنوب کرمان بیش از 37 هزار هکتار است که پیش بینی می شود 180 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت تولید شود که نسبت به سال گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.
وی افزود: امسال با احداث سه مرکز خرید گندم و نصب چهار باسکول جدید با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان های رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان و فاریاب توانستیم زیرساخت های خرید را در منطقه توسعه و مشکلات کشاورزان را کاهش دهیم.
اداره کل تعاون روستایی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.