به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز شنبه در بازدید از تعاونی تولید پوشاک 'کار با افتخار' متعلق به عطا احمدی از خیرین بنام کرمانی افزود: از آنجا که تولید پوشاک بیشتر در حوزه زنان است، ایجاد کارگاه های تولید پوشاک به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی دنبال شد و تاکنون کار تا حد خوبی پیش رفته است.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری تمامی پوشاک مورد نیاز دانش آموزان در استان کرمان تولید شد و این در حالی است که در سنوات گذشته 80 درصد لباس فرم مدارس در سایر استان ها تولید می شده است.
استاندار کرمان گفت: طراحی و کیفیت لباس دانش آموزان به گونه ای است که دانش آموزان می توانند یک دست لباس را برای 2 تا سه سال استفاده کنند.
وی اظهار کرد: لباس فرم سایر بنگاه ها از جمله بیمارستان ها و سایر نهادها نیز باید در سطح استان و توسط تولیدی های استانی تولید شود.
رزم حسینی بر استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار نیز تاکید کرد و افزود: می توان زنان سپرست خانوار در استان کرمان را آموزش داده و در کارگاه های تولید پوشاک به کار گرفت.
وی بیان کرد: صاحبان واحدهای تولید پوشاک نیز موظف هستند فهرست بیمه افراد به کار گرفته شده در این تولیدی ها را به واحدهای مربوط ارائه کنند.
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقای احمدی همیشه بانی خیر بوده اند و جای تقدیر دارد.
خیر کرمانی نیز در این بازدید گفت: سال گذشته که تعاونی کار با افتخار را راه اندازی کردیم، باور نمی کردیم بتوانیم تولیدات خود را با این قیمت های مناسب عرضه کنیم.
عطا احمدی افزود: معتقدیم اگر در راه خدا کوشش کنیم خداوند به آنها پاداش خیر خواهد داد.
وی تاکید کرد: هدف اصلی تولید کار برای مردم کرمان بوده است و درصدد هستیم صدقه جاریه ای داشته باشیم.
در نشست جمع بندی این بازدید مقرر شد برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز باغ ملی کرمان در سیدی به وسعت 50 هکتار عملیات آبیاری تحت فشار و غرس نهال توسط عطا احمدی انجام شود و درختان موجود شهرداری کرمان و منابع طبیعی نیز به عنوان بخشی از آن در اختیار قرار گیرد.
همچنین مقرر شد حداقل پنج لیتر آب استحصال از آبهای زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز باغ ملی کرمان واقع در سیدی اختصاص می یابد.
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.