به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی امروز در جلسه با سران طوایف و معتمدین عشایری استان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه چند درصد وسعت استان کرمان تحت قلمرو عشایر است، اظهار داشت: ‌در سال گذشته ‌کمیسیون عمرانی و زیربنایی شورای عشایری استان کرمان 4 جلسه تشکیل داده که مصوبات خوبی هم داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان خاطر‌نشان کرد: در ستاد بحران استان کرمان 400 میلیون تومان اعتبار برای عشایر استان کرمان اختصاص  و مورد تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: 200 میلیون تومان مربوط به اداره کل عشایری شمال و 200 میلیون تومان مربوط به اداره کل عشایری جنوب است.

سیف‌اللهی با بیان اینکه کار مطالعاتی گردشگری در حوزه جازموریان در جنوب استان در حال انجام است، افزود: تخصیص اعتبارات بسته به جمعیت شهرستان‌هاست که به همین نسبت اعتبارات عشایری نیز اختصاص داده می‌شود.

مهدی ابراهیمی مدیر‌کل امور عشایری شمال استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نیمی از جامعه عشایری استان کرمان را زنان عشایر تشکیل می‌دهند گفت: برای توانمندسازی و آموزش این افراد نیاز به اعتبارات داریم.

وی به راه‌اندازی مجدد کارخانه کرک در شهرستان بافت اشاره کرد و گفت: عشایر همکاری لازم برای جمع‌آوری کرک و پشم مورد نیاز را داشته باشند زیرا 80 درصد کرک کشور در استان کرمان تولید می‌شود.

مدیر‌کل امور عشایری شمال استان کرمان یکی از مشکلات جامعه عشایری نداشتن وسیله لازم در زمینه دریافت تهسیلات بانکی است افزود: مشکلات بانکی به ویژه در تامین ضمانت‌های بانکی و کمبود اعتبارات از مشکلات پیش روی عشایر برای دریافت تسهیلات بانکی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622902
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.