به گزارش ایرنا ابوالقاسم سیف الهی روز چهارشنبه در گردهمایی سران طوایف و معتمدین عشایر استان کرمان افزود: 56 درصد وسعت استان کرمان تحت قلمرو عشایر است.
وی خاطرنشان کرد: 2 مورد اعتبارات 2 میلیارد ریالی پایان سال گذشته در حوزه راه عشایری به شمال و جنوب استان کرمان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تشکیل سه کمیسیون عمرانی و زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ذیل شورای عشایری استان کرمان گفت: در شش ماه گذشته چهار کمیته تخصصی در استان در حوزه عشایری برگزار شده است.
مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان نیز با اشاره به اینکه 90 درصد راه های عشایری جنوب استان به دلیل بارش های اخیر مسدود است گفت: لازم است با اختصاص اعتبارات ویژه از سوی معاونت عمرانی استانداری، در راستای بازگشایی این راه ها اقدام شود.
جمشید احسانی نیا افزود: در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز 12 میلیارد تومان به عشایر جنوب استان کرمان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه عشایر در سیل اخیر جازموریان نقش ویژه ای برای کمک به سیل زدگان داشتند گفت: عشایر در تمامی صحنه های کمک به نظام حضوری فعالانه داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی فروشگاه عرضه مستقیم محصولات عشایری در سال گذشته به مرکزیت جیرفت انجام شده است و اسناد اراضی واگذار شده به عشایر طی سه ماه آینده به عشایر داده خواهد شد.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای روش های نوین آبیاری 552 هکتار از اراضی عشایر به این سیستم مجهز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این نشست گفت: بارندگی های بسیار خوب در سال گذشته تاثیر بسیار مثبت و خوبی را روی مراتع خواهد داشت زیرا در چند سال گذشته شرایط بسیار دشواری را در مراتع داشته و کشاورزان و عشایر از این موضوع بسیار آسیب دیدند.
عباس سعیدی عنوان کرد: کار صدور اسناد اراضی ملی در دست پیگیری است و استاندار کرمان با حضور در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این موضوع را بشخصه پیگیری کرده اند.
وی گفت: درباره حل مشکلات اراضی عشایر به صورت مستمر پیگیری های لازم در دست انجام است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.