به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی ساردو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران به برنامه ملی ترویج و توسعه خود مراقبتی به عنوان پنجمین برنامه طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: بیش از 25 هزار سفیر سلامت دانشجو، دانش آموز و معلم در جنوب کرمان جذب شده و آموزش های سلامت را فرا گرفته اند.
وی بیان کرد: 810 گروه خودیار با موضوع های سرطان، قلبی و عروقی، کلیوی، دیابت، تنفسی و فشار خون در این منطقه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: پنج هزار نفر در گروه های خودیار، 29 سازمان و اداره دولتی، سه سازمان غیر دولتی، 50 مدرسه و بیش از 32 عضو شورای شهری و روستایی با عنوان حامیان سلامت در جنوب کرمان فعالیت می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هفته سلامت فرصتی برای بیان اهمیت سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار با مشاکت مردم و همراهی نهادها در قالب یک برنامه منسجم و کلان در مسیر تحقق سلامت مردم است.
وی گفت: برنامه های هفته سلامت حول شعار سازمان جهانی بهداشت «زندگی سالم با نشاط و امید» برنامه ریزی شده و برگزای همایش ها، پیاده روی خانوادگی، نمایشگاه و کارگاه های آموزشی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینه سلامت است.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج و رودبارجنوب را زیر پوشش دارد.
طرح تحول نظام سلامت که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید در کشور اجرا شد علاوه بر کاهش هزینه های درمانی مردم موجب توسعه خدمات بهداشتی و سلامت محور در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم شده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.