به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در نشست مشترک هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات استان کرمان، انتخابات را یکی از دستاوردهای کم‌نظیر انقلاب برشمرد و اظهار داشت: انتخابات ثمره خون شهدا و جانفشانی‌های عده زیادی است تا مردم  بتوانند با رای خود مسئولان خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه طلوع انقلاب از همان ابتدا با انتخابات و با رای مردم بوده، خاطر‌نشان کرد: تجربه برگزاری دوره‌های قبلی انتخابات نشان داد که هر چه محکمتر قدم برداریم در برگزاری انتخابات موفق‌تر خواهیم بود.

استاندار کرمان با اشاره به رعایت الزامات انتخابات تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم و خوب و ایجاد فضای رقابتی آزاد و قانونی لوازم یک انتخابات خوب بوده و کمک می‌کند که مردم به راحتی به انتخاب خوب دسترسی داشته باشند.

وی نقش رسانه‌ها، علمای دین، نخبگان و دانشگاهیان در بصیرت‌افزایی و بالابردن سطح آگاهی مردم را بسیارموثر دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی مردم سبب می‌شود شناخت درستی از انتخابات و نامزدها داشته باشند.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه عدم شفافیت مردم را گمراه می‌کند گفت: در این راستا رسالت نخبگان، رسانه‌ها و نامزدها این است که با شفافیت وارد شده و از شرایطی که سبب گمراهی مردم می‌شود، بپرهیزند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع، مهم و اساسی شورای نگهبان در تایید صلاحیت داوطلبان تصریح کرد: تایید و رد صلاحیت داوطلبان مبتنی بر قانون بوده و همه باید از آن تبعیت کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اهمیت و جایگاه شوراها عنوان کرد: مردم تلاش کنند تا با انتخابی درست افراد با صلاحیت را برای شوراها انتخاب کنند زیرا امکانات و سرنوشت مردم در اختیارشان است.

وی با بیان اینکه رای مردم حق‌الناس است تصریح کرد: مجریان، فرمانداران و بخشداران امانتدار رای مردم بوده و امانتداری آنها اعتماد مردم به نظام را بیشتر می‌کند.

رزم‌حسینی با تاکید بر اهمیت توجه به مر قانون گفت: با وجود شبکه‌های رعایت اخلاق انتخاباتی و عدم استفاده از روش‌های غیراخلاقی در تخریب دیگر نامزدها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های پیشگیری و نظارت بر انتخابات باید بر شبکه‌های مجازی نظارت بیشتری داشته باشند تصریح کرد: هرچه سطح مشارکت مردم بیشتر باشد انتخابات بهتر و امنیت ملی بالاتر می‌رود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه امروز کشور به واسطه خون شهیدان از امنیت بالایی برخوردار است خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی امروز ایران کارنامه درخشانی در حوزه‌های امنیتی، رفاهی، دفاعی و عمراندارد.

رزم‌حسینی دلیل عدم موفقیت در حوزه اقتصادی را عدم شفافیت با مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش کردیم تا از ظرفیت استان بیشترین استفاده را بکنیم.

وی با بیان اینکه در استان کرمان تا کنون بر محور ولایت عمل کرده‌ایم تصریح کرد: سیاست‌های کلان دولت بسیار خردمندانه بود و آرامش امروز جامعه بیشتر از دوره‌های گذشته است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هزار و 10 موافقتنامه در راستای مثلث توسعه اقتصادی در استان امضا شده است گفت: ایجاد 21 هزار اشتغال جدید در این راستا، 3میلیارد دلار تامین مالی از شرکت‌های خارجی و وجود 46 شرکت دانش‌بنیان در استان از دیگر اقدامات اقتصادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 93به 118 میلیون دلار می‌رسید گفت: خوشبختانه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 94 به 118 میلیون دلار و در سال 95 به 123 میلیون دلار رسیده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه طرح همیاران آب طرح موفقی بود که متاسفانه به خوبی اجرایی نشد گفت: خوشبختانه طرح‌های خوبی در زمینه تامین آب استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: 21 اثر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.

استاندار کرمان ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و انجام کار فرهنگی پایدار را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: کاهش 70 درصدی آسیب‌های اجتماعی در قلعه گنج این واقعیت را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته پس از 13سال نخستین مالچ‌پاشی در ریگان انجام شد. 123 هزار هکتار شن‌های روان در شرق استان وجود دارد که باید تثبیت شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه میزان ایجاد اشتغال در استان کرمان پس از انقلاب از سال 75 تا 85 تعداد 23 هزار و 802 مورد بوده تصریح کرد:  از سال 85 تا 90 تعداد 12 هزار و 702 مورد و تنها در سال 95 تعداد 32 هزار و 242 شغل در استان کرمان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619870
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.