به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ۱۱۰ مقاله از سوی محققان داخلی و خارجی از جمله کشورهای پاکستان، افغانستان و فرانسه به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) رسیده است.
وی اظهار کرد: شخصیت های اهل تسنن و زرتشتیان نیز در این مراسم شرکت کرده و سخنرانی خواهند داشت.
وی گفت: دشمن برای سیطره بر جهان اسلام با ابزارهای مختلف رسانه ای کار کرده و در اقدامی هماهنگ به تقدس زدایی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) پرداخته که هدف از این دشمنی ها فراهم کردن زمینه درگیری ها و تشدید آن به ویژه در جهان اسلام است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در همین راستا ساحت نورانی پاک ترین چهره تاریخ را مورد اهانت قرار دادند و این موضوع دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان را بر آن داشت تا کنگره پیامبر اعظم (ص) را برگزار کند که اولین دوره آن سال 93 و با شرکت نزدیک به 100 مقاله برگزار شد.
وی افزود: با نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، فراخوان دومین کنگره با محوریت اسلام، جهــان معاصــر و زمینه های تعامل و با تاکید بر پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب و با هدف بررسی لایه های این نامه در سال گذشته منتشر شد.
علیزاده اظهار کرد: تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و پیامبر رحمت اسلام، جوانان، اسلام هراسی، استراتژی شیطانی، محورهای دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) است.
وی گفت: پاسداشت مقام و منزلت پیامبر، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی، ایجاد بستر مناسب در جامعه اسلامی و هماهنگ سازی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف برگزاری این کنگره است.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران گفت: دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) با حضور شخصیت های فرهنگی و علمی داخلی و خارجی برگزار می شود و آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم میهمان ویژه این کنگره است.
محمد ابدالی تکلو افزود: امور مربوط به برگزاری کنگره از هشت ماه قبل آغاز شده و مراسم اختتامیه در چهارم اردیبهشت نمود این فعالیت هاست.
وی با بیان اینکه این کنگره سطح علمی بالایی دارد تصریح کرد: طبق اذعان اعضای کمیته علمی کنگره که در دور قبل نیز حضور داشتند، بخش علمی را قوی تر از گذشته می دانند و استقبال نسبتا خوبی در بخش مقالات خارج از کشور شده است.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: 14 نفر برگزیده در دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) خواهیم داشت که به نفرات اول تا سوم در محورهای کنگره و ۲ نفر هم از میان آثار ارسالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جوایزی اهدا خواهد شد.
وی گفت: رونمایی از کتاب مقالات کنگره، پیگیری برای تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره در استان کرمان و قرائت پیام آیت الله سبحانی از برنامه های دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.