مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره فرهنگی «امین الاسرار» خبر داد و گفت: طرح ملی امین الاسرار در سراسر کشور اجرا می شود.

حجت الاسلام اباذر بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: طرح ملی «امین الاسرار» مزین به نام حضرت امام محمدباقر (علیه السلام) است و هدف آن، شناخت الگوها و اسوه های متعالی به جامعه است.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف برگزاری این طرح ملی، بزرگداشت اخلاق؛ کرامت و انعکاس تجلی انسانیتی است که در وجود اولیای خداوند تجلی یافته است وگرنه همه ما به نوعی با تاریخ آشنا هستیم و به وقایعی که در تاریخ اتفاق افتاده آگاه هستیم.

وی گفت: از این رو برگزاری چنین طرحی به منظور مرور تاریخ نیست بلکه به مفهوم تلنگری به ذهن ما برای تحقق ارزش های اخلاقی است که مورد نظر ائمه اطهار قرار داشته است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: بی شک ترویج مباحث اخلاقی چون رواج آزادگی، صلح، انصاف و عدالت و جلوگیری از اشاعه فرهنگ دروغگویی، نفاق و دیگر رذائل اخلاقی جامعه را به سمت صلاح و فلاح و هدایت می کند.

وی اظهار کرد: این طرح به همت کانون فرهنگی هنری نورالانوار شهرستان ارومیه و با مشارکت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد استان آذربایجان غربی و حمایت دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی بصورت کشوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بیگی افزود: ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام)، سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) و امام محمد باقر (علیه السلام) در آئینه روایات از موضوعات جشنواره فرهنگی «امین الاسرار» است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی بابیان اینکه جشنواره فرهنگی «امین الاسرار» در 2 بخش عمومی و ویژه برگزار می شود گفت: علاقمندان برای شرکت در بخش عمومی می توانند با مراجعه به کانال تلگرامی، طرح متن احادیث و سؤالات مسابقه را دریافت و از طریق ادمین کانال تلگرام نسبت به پاسخگویی به سوالات و احادیث اقدام کنند.

وی گفت:  علاقمندان برای ارسال پاسخ سئوالات مسابقه می توانند به 2 روش تلگرامی و پیامکی در قالب یک عدد 10 رقمی از چپ به راست به سامانه پیامکی 10008940441 یا از طریق آیدی @aminalasraradmin با ذکر نام و نام خانوادگی، نشانی و استان محل سکونت اقدام نمایند.

حجت الاسلام بیگی تصریح کرد: به 20 کانون فرهنگی و هنری مسجدی برتر که برنامه مناسبتی ویژه حضرت امام محمد باقر(ع) به همراه قرائت زیات نامه حضرت امام محمد باقر(ع) در سراسر کشور اقدام  کرده و نسبت به ارسال گزارش تصویری آن از طریق تلگرام  ادمین  و ارسال پستی و ایمیل طرح ملی  اقدام کنند، بعد از بررسی گزارش، جوایز ویژه ای به بیست کانون فرهنگی و هنری اهداء خواهد شد.

وی در خصوص زمان برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره 10 فروردین ماه 96 (مصادف با شب ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) آغاز  و تا 7 شهریور 96(مصادف با شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) ادامه دارد.

وی ادامه داد: نفرات برگزیده در تاریخ 8 شهریور ماه مصادف با شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) معرفی و از تعداد 50 نفر تجلیل بعمل خواهد آمد.

به گزارش ایسنا؛ نشانی دبیرخانه جشنواره ارومیه، خیابان سربازان گمنام (برق)، خ شهید محمدعلی امنیت طلب، خ نیکان، جنب دانشگاه فرهنگ و هنر – دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی بوده  و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های  تلفن : 33433106-33433103-044   نمابر : 33433101 -044 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.