به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: از نامزدها و طرفداران آنها می خواهیم به گونه ای اقدام نکنند که باعث رنجش ملت شود و عملکردهای دیگران زیر سئوال برده نشود زیرا در هر دوره ریاست جمهوری در کنار خدمات انجام شده، نقص هایی نیز بوده است.
وی گفت: در تبلیغات و مناظره های انتخاباتی نباید تهمت و حرف های ناصحیح زده و به آنچه دشمن می گوید، دامن زده شود.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: مردم نیز باید با بصیرت و هوشیاری خود افرادی را انتخاب کنند که بتوانند خدمت کرده و جامعه را به پیش ببرند.
وی افزود: انتخابات از مواردی است که دشمن به آن چشم دوخته و درصدد استفاده از آن است که اگر هوشیاری، تیزبینی و بصیرت مردم نباشد، فتنه هایی ایجاد می شود که در شعارهای آنها می بینیم به دنبال براندازی اصل نظام هستند.
حجت الاسلام عرب پور گفت: امسال دو انتخابات اساسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را پیش رو داریم و دشمن درصدد است با طرفداری از برخی نامزدها، جامعه را دو قطبی کند و شبکه های فارسی زبان ماهواره ای دقیقا نقشه های خود را پیش می برند.
وی اظهار کرد: دشمنان همچنین درصدد هستند موضوع نامزدهای دولتی و ملتی را مطرح کرده و ملت و دولت را مقابل هم قرار دهند که هوشیاری مردم می تواند این توطئه ها را خنثی کند و متاسفانه برخی ها به جای ایستادن در برابر دشمن، آب به آسیاب دشمن می ریزند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: هیچگاه نباید در برابر هجمه های دشمن کوتاه آمد زیرا اگر ذره ای کوتاه بیاییم دشمنان چند قدم جلو می آیند.
وی بر حفظ اقتدر و عزتمندی خود تاکید کرد و گفت: نباید در برابر دشمن واداده شویم و باید آمادگی دفاعی خود در برابر دشمن عمومی را حفظ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در برابر دشمن مکار حیله گر باید به خداوند پناه ببریم افزود: درباره دشمن عمومی آنجا که دشمنی به خاطر دین، فکر و نظام باشد و آنجا که چند کشور با هم همراه شوند و مقابل دین و منابع کشور می ایستند وظیفه داریم هوشیار باشیم و دشمن را به خوبی بشناسیم زیرا دشمنی که در یک جبهه عمومی مقابل یک ملت می ایستاد، طراحی ها، دشمنی ها و فتنه هایی را دارد.
حجت الاسلام عرب پور اظهار کرد: در تمامی انتخابات کشور، میزان رای مردم است گرچه دشمن درصدد است که القا کند اینگونه نیست اما از آرای مردم به خوبی حفاظت و حراست می شود.
وی گفت: ضعف هایی در قانون انتخابات وجود دارد که دولت و مجلس باید این ضعف را بر اساس فرمایشات رهبری رفع کنند.
وی افزود: اخباری می شنویم که گاه باعث نگرانی می شود و این حجم ثبت نام کنندگان هزینه های زیادی را برای بیت المال به دنبال دارد که انشاءالله در دوره های بعد، شاهد این وضعیت ناهنجار در ثبت نام انتخابات نباشیم.
خطیب جمعه کرمان گفت: دشمن می کوشد از این انتخابات فرصتی برای اجرای برنامه های خود فراهم کند که از مردم می خواهیم هوشیار باشند و از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز می خواهیم به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
وی به اقدام اخیر آمریکا در حمله نظامی به سوریه اشاره و اضافه کرد: این حرکت تحت هیچ معیار بین المللی قابل تائید نیست و تجاوز آشکار به شمار می رود.
وی افزود: آمریکایی ها با این اقدام می خواستند یک بلف نظامی بروند و فکر می کردند با این اقدام آنها، دیگرانی می ترسند و عقب نشینی می کنند.
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه تعداد موشک های پرتاب شده بسیار کمتر از آن چیزی بود که مطرح شد عنوان کرد: به یقین آمریکا نسبت به دولت های اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی گفت: آن روزی که ابتدای انقلاب بود همه از صدام حمایت کرده و حمله کردند اما کاری از پیش نبردند و باید بگوییم امروز که نیروهای مسلح ما آماده هستند، عربده کشی نکنید.
وی با بیان اینکه بی شک آنها به دولتی که مقتدر است حمله نمی کنند افزود: موضوعات هسته ای و موشکی را به گونه ای مطرح کردند که به اهداف خود دست یابند اما مردم و ملت هوشیار هستند و رهبری مقتدرانه دستور می دهند و ما هیچگاه از آنچه داشته و داریم، درباره مساله دفاعی و اقتدار خود کوتاه نمی آییم و به این حرکت های مفتضحانه در جای خود پاسخ مناسبی خواهیم داد.
امام جمعه موقت کرمان به ایام اعتکاف نیز اشاره و بیان کرد: در این روزها فرصتی برای جمعی از مومنان و مومنات ایجاد شد با حضور در مساجد و انجام اعمال ویژه با خدای خود خلوتی داشته باشند.
وی گفت: آیین اعتکاف در 80 مسجد شهری کرمان و با حضور بیش از 150 هزار نفر برگزار شد که بیش از 80 درصد این معتکفان، جوانان بوده اند.
حجت الاسلام عرب پور همچنین به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: یک ارتش مکتبی و قدرتمند حافظ امنیت یک کشور خواهد بود و امروز افتخار می کنیم در آستانه روز ارتش به خود ببالیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران در چنین جایگاهی قرار دارد.
خطیب جمعه کرمان بیان کرد: قدرت انضباطی، توان تسلیحاتی، مکتبی بودن، معتقد و وفادار به نظام بودن از ویژگی های ارتش است.
وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس در کنار نیروهای مردمی و سایر نیروهای مسلح خدمات بزرگی را ارائه کرد گفت: به یقین طرح موضوع انحلال ارتش نیز القای دشمن بود اما امام خمینی (ره) ایستادند و از آن دفاع کردند و به این نیروی نظامی توجه ویژه شد و امروز ارتش باعث افتخار است.
وی تاکید کرد: امروز ارتش بخشی از نیروهای مسلح کشور است و ثمره همدلی، همکاری، مکتبی بودن و مطیع ولایت بودن نیروهای مسلح، امنیت کنونی کشور است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.