به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، احمد امینی‌روش عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت اظهار‌ داشت: باید با همراهی و همدلی  مردم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه را در سطح کشور معرفی کرده و شعار سال را نیز محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه این تحقق در جیرفت اجرایی است چرا که دارای شرایط بسیار خوبی در همه زمینه‌ها هستیم خاطر‌نشان کرد: امیدوارم بتوانیم روند اقتصاد مقاومتی با رویکرد مدیریت جهادی را پیگیری و عملیاتی کنیم.

فرماندار شهرستان جیرفت با تشکر از ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت، اظهارداشت: در اواخر سال95 و در اوایل سال 96 چند مورد حادثه از جمله گرفتار شدگان در برف جبالبارز و غیره به وجود آمد که این مدیریت به‌خوبی توانست عمل کند.

امینی‌روش افزود: با وجود همه برف و بارانی که در سال جاری داشتیم هیچکدام از راه‌های ارتباطی قطع نشد و با همراهی مردم و مسئولان کمترین حوادث را داشتیم.

وی گفت: جیرفت در بحث تهدیدات دارای سه رودخانه است که اگر ساماندهی نشود در زمان بارندگی برای شهرستان تهدیدات بزرگی به حساب می‌آیند.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد: با وجود شدت حوادث بارندگی در منطقه اعضای مدیریت بحران تمام تلاش خود را به نحو احسنت انجام دادند و توانستیم به نحوی عمل کنیم که کمترین خسارت برای منطقه وارد شود.

وی با بیان اینکه  در سال 95 در اثر سیل و برف 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند گفت: با توجه به سیل‌های عظیمی که داشتیم کمترین خسارت به ما وارد شد.

وی افزود: ما باید بعد از بحران به گونه‌ای عمل کنیم که مردم کمترین خسارت و دچار مشکل شوند.

امینی‌روش خاطر‌نشان کرد: قبل از هر حادثه‌ای باید پیشگیری‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم خسارت را به حداقل برسانیم.

وی حوادث سال 95 را آزمونی برای مدیران حوادث دانست و افزود: مدیران باید پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط از تصرف بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند چرا که با یک بلایای طبیعی از جمله بارندگی و سیل از بین می‌روند.

وی افزود: نظارت بر کارهای عمرانی با جدیت باشد چرا که جان مردم در خطر می‌اندازد و باید تمام دستگاه‌های خصوصی را در منطقه شناسایی کنیم.

امینی‌روش با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم گفت: نقش و اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست و باید این مهم را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی خاطر‌نشان کرد: مردم در بحث نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی دارند و به مردم نقش اساسی داده شده است.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم با اشاره به اینکه سلامت انتخابات باید تضمین شود، گفت: همچنین امنیت لازم برای حضور حداکثری فراهم شود.

فرماندار جیرفت بزرگترین پشتوانه نظام را اعتماد مردم دانست و گفت: برای بالا بردن ضریب اعتماد مردم به نظام باید تلاش کنیم چرا که بزرگترین آفت برای نظام بی‌اعتمادی مردم است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات باید سالم و بدون دغدغه برگزار شود و مسئولین نباید در امور انتخابات دخالت کنند گفت: باید به مردم استقلال دهیم و نگذاریم دشمنان در امور انتخابات دخالت کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614232
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.