داریوش افضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگاه قبلی دانشگاه در این رتبه بندی 12 بود و در حال حاضر با این ارتقاء جزو 10 دانشگاه برتر کشور شده است.
وی بیان کرد: این رتبه بندی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای رتبه بندی در قالب پنج معیار پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، امکانات و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی انجام شده است.
معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان تصریح کرد: ارتقاء دانشگاه برای فعالیت های مرتبط با صنعت و طرح های صنعتی و ورود دانشجویان با رتبه های برتر از آثار مهم کسب این رتبه است.
وی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان دانشگاهی جوان بوده کسب رتبه نهم بین دانشگاه های صنعتی کشور شاخص بسیار خوبی برای دانشگاه های استان و در آینده نیز شاخص مناسبی برای کرمان است.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در انتهای بزرگراه هفت باغ علوی در محدوده‌ای به وسعت ۲۵۰۰ هکتار و در فاصله ۲۷ کیلومتری کرمان در جوار شهر تاریخی ماهان قرار دارد.
این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در سه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، دانشکده مهندسی عمران و نقشه برداری و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در زمینه آموزشی و پژوهشی فعالیت می کند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.