به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری کرمان علی عسکری افزود: شهروندان در تعطیلات نوروزی و روز طبیعت به ویژه هنگام استراحت در باغ‌ها و بوستان‌های شهری در حفظ درختان، گیاهان و زیبایی‌های طبیعت کوشا بوده و از ایجاد آتش در این مکان‌ها جدا خودداری کنند.
وی اظهار کرد: شهروندان و گردشگران باید در صورت الزام برای استفاده از چراغ‌های نفتی، ظروف نگهداری نفت را به صورت دربسته و با گنجایش کم استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: به خاطر داشته باشید ته سیگار روشن، چوب نیم سوخته و زغال روشن داخل اجاق‌ها را به طور کامل خاموش کرده و برای اطمینان کامل، آن را زیر خاک مدفون کنید.
وی گفت: هنگام رانندگی در جاده، ته سیگار روشن را روی شاخ و برگ درختان نیندازید، زیرا باعث آتش سوزی درختان خواهد شد.
عسکری افزود: از روشن کردن آتش در زیر دکل‌های فشار قوی برق خودداری کنید، زیرا عدم رعایت این مورد می تواند فاجعه بزرگی به دنبال داشته باشد.
وی عنوان کرد: به تابلوهای هشداردهنده آموزشی در پارک‌های تفریحی و جنگل توجه داشته باشید.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در صورت برپا کردن خیمه و چادر مراقب باشند که محل استقرار اجاق‌ها و چراغ‌های خوراک پزی دورتر از خیمه و با در نظر گرفتن مسیر باد برپا شود.
وی افزود: همچنین روشنایی‌های گازی و شعله ای و مشابه را در نقطه ای مصون از برخورد افراد، بخصوص بچه‌ها مستقر نمایید.
عسکری با تاکید بر اینکه هنگام ترک محل، ضایعات و زباله ها را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل های مشخص شده بریزید بیان کرد: محل اطراف خود را حداقل تا فاصله 10 متری از شاخ و برگ درختان خشک و خاشاک پاکسازی کنید زیرا بر اثر گرما و کوچکترین حرارت و جرقه، سریعأ آتش سوزی به وجود می آید.
وی با بیان اینکه در زمان صاعقه خود را به محل امن برسانید و اگر داخل خودرو هستید، توقف کنید و از آن خارج نشوید گفت: ضمنا از لوله‌های آب، دکل های برق، اسکلت‌های فلزی، دودکش‌ها، پست های فشار قوی برق، ساختمان‌های نیمه کاره و تک درخت فاصله بگیرید.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری شود افزود: چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه ها و نهرهای پرآب را دارید حتما به اندازه کافی از جریان شدید رودخانه ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.
وی بیان کرد: شماره تلفن های سازمان های امدادی و خدماتی را در دسترس داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید به سرعت با این مراکز تماس بگیرید.
عسکری گفت: به همراه داشتن یک دستگاه خاموش کننده پودر و گاز آتش نشانی و کیف محتوی لوازم کمک‌های اولیه برای استفاده در مواقع ضروری الزامی است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.