مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت 13 و 45 دقیقه امروز در کانال آب واقع در خیابان مشتاق، خیابان آب منطقه ای رخ داد که پس از اعلام به 125، ستاد فرماندهی به سرعت نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی (شماره 5) و تیم امداد و نجات غواصی را به محل حادثه اعزام کرد.
محمد شریعتی افزود: تیم غواصی در کمتر از دو دقیقه پس از اعلام حادثه در محل حاضر و کودک را از آب خارج کردند.
وی ادامه داد: با توجه به علائم خفیف حیات درغریق، نیروهای آتش نشانی و تکنسین های اورژانس 115 عملیات احیا را بر روی کودک انجام دادند و سپس وی به وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان صدوقی منتقل شد.
وی علت وقوع این حادثه را سهل انگاری والدین کودک و بازیگوشی او و نزدیک شدن کودک به آب های روباز دانست و گفت: گزارش های تکمیلی حاکی از فوت کودک در بیمارستان حیاتی دارد.
به گزارش ایرنا، همه ساله عده ای از هموطنان هنگام استفاده از محیط های آبی دچار حادثه شده و در اثر خفگی در آب جان خود را از دست می دهند.
باتوجه به باز شدن رودخانه زاینده رود در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی سال 96 و حضور انبوهی از مسافران و نیز در پیش بودن روز طبیعت (سیزده بدر) خانواده ها باید توجه داشته باشند از حضور در اطراف محیط های آبی و رودخانه و سد خودداری کرده و یا در صورت تفریح در اینگونه مناطق از نزدیک شدند فرزندان خود و یا شنا در آب جلوگیری کنند.
براساس آمار پزشکی قانونی اصفهان در 9 ماه نخست سال 95 ، 43 نفر شامل 39 مرد و 4 زن به علت غرق شدگی در محیط های آبی استان اصفهان جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال 94 که 49 نفر (5 زن و 44 مرد) بود کاهش داشته است.
آمار تلفات جانی غرق‌شدگی در طی نه ماهه سال 95 در کانال ها 5 نفر، دریاچه مصنوعی و سد سه نفر، دریاچه طبیعی 4 نفر، استخر2 نفر، چاه 3 نفر، رودخانه 12 نفرو سایر مکانها 14 نفر بوده است.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون – انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.