سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: دو هزار و ٢١٣ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی 11 ماهه امسال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد خودکفا شده اند.

به گزارش ‬ایلنا، غلامرضا خواجه سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از راهبردهای توانمند سازی در کمیته امداد ایجاد شغل برای مددجویان از طریق برنامه های کاریابی و تعامل با کارفرمایان است، گفت: ارتباط مستقیم با کارفرما، اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی برای مددجویان و اشتغال به کار مددجویان از طریق مراکز کاریابی  از جمله اقدامات و فعالیت های حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ٢١٣ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان طی ١١ ماهه امسال از محل تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد خودکفا شده اند، افزود: هم چنین طی این مدت ٧٥٥ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما مشغول به کار شده اند.

خواجه  خاطرنشان کرد: کمیته امداد در اجرای توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، نیاز کارفرمایان به نیروی کار را تامین و مددجویان با فراگرفتن آموزش های لازم در مراکز فنی و حرفه ای از طریق موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان را به کار گیرند، افزود: بسته های تشویقی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حق الزحمه کاریابی است که علاوه بر آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه می شود. کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت ، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، را طی دوسال پرداخت می کند .

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد به منظور پایدارسازی طرح‌های اشتغال را نظارت و بازدیدهای مستمر از این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: ناظران فنی و تخصصی کمیته امداد در بازدیدهای خود مشاوره و راهنمایی‌های لازم رابه مجریان طرح‌های خودکفایی ارائه می‌کنند تا آنان بتوانند محصولات تولیدی را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ٥٠ هزار و ٧٧٠ مورد بازدید در ١١ ماهه امسال از طرحهای اشتغال استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: بازدید از طرح‌های خوداشتغالی بر اساس جدول زمان بندی انجام می‌شود تا مددجویان بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه بخشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.