زهرا نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردیبهشت ماه سال 96 اردوی مسابقات چین را پیش رو داریم و باید افتخارآفرینی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال از سوی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان افتخار کسب عنوان سفیر گردشگری برای من بوجود آمد و سال آینده استان کرمان، این دیار کهن را با تمام زیبایی ها و آثار ملی و تاریخی نه تنها به تمام ایرانیان بلکه به دنیا معرفی خواهیم کرد و باید از سراسر جهان گردشگرانی به استان و کشور جذب کنیم.
بانوی کماندار تیم ملی گفت: طبق جلسات، فعالیت ها و هماهنگ هایی که با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان انجام شد، برای عید نوروز شوراهایی برای هویت بصری، شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان تشکیل می شود.

**حضور زهرا نعمتی به عنوان بانوی برتر پارالمپیک در نشست کنوانسیون ژنو
نشست دفاع جمهوری اسلامی ایران از گزارش مقدماتی خود به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت سازمان ملل متحد، دوم و سوم فروردین ماه سال 1396 در ژنو (محل دفتر اروپایی سازمان ملل) برگزار خواهد شد و زهرا نعمتی به عنوان بانوی برتر ورزشکار پارالمپیک در این نشست شرکت خواهد کرد.
کماندار طلایی مسابقات پارالمپیک 2016 ریو که برای سومین سال پیاپی به این اجلاس 2 روزه دعوت می شود، در این باره گفت: این اجلاس هر سال در ژنو برگزار می شود و سال گذشته نیز به این نشست دعوت شدم که به دلیل مسابقات المپیک و پارالمپیک نتوانستم شرکت کنم اما امسال قرار است به عنوان ورزشکار پارالمپیک ایران در این اجلاس حضور داشته باشم.
زهرا نعمتی با بیان اینکه این سفر با حمایت بانک گردشگری انجام می شود افزود: شرکت در این جلسات برای من افتخار بزرگی است و امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای کشورم باشم.
وی به نخستین حضورش در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت اشاره و اظهار کرد: سال 2014 برای نخستین بار در اجلاس کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت شرکت کردم که بسیار عالی بود و موفقیت های بی نظیری به دست آوردیم.
کماندار طلایی مسابقات پارالمپیک 2016 ریو گفت: در سازمان ملل چندین بار به عنوان یک الگو برای افراد دارای معلولیت به دنیا معرفی شدم که برای من به عنوان یک بانوی ایرانی باعث افتخار بود.
وی ادامه داد: مطمئن هستم امسال نیز افتخارات خیلی خوبی رقم خواهد خورد و پیام های بسیار موثر و ویژه ای برای مردم جهان به ویژه افراد دارای معلولیت خواهیم داشت و مهمترین پیام این است که بهترین راه شکست معلولیت، ورزش است.
نعمتی گفت: در این سفر همچنین گزارش کاملی از ورزش پارالمپیک کشورمان به سازمان ملل ارائه خواهم داد و قطعا پیشرفت ورزش پارالمپیک در چند سال گذشته باعث افتخار و برای حاضران در کنوانسیون چشمگیر خواهد بود.
وی افزود: زنان ایرانی واقعا توانایی بالایی دارند و می توانند در دنیا بی نظیر باشند فقط باید به توانمندی آنها باور داشت و آنها باید بتوانند الگویی برای تمام زنان دنیا باشند زیرا پشتکار زنان ایرانی همواره بی نظیر بوده و باید باور کنیم از سایران چیزی کم نداریم.
زهرا نعمتی در آستانه سال نو، سال 96 را پیشاپش به همه ملت ایران به خصوص مردم دیار کریمان تبریک گفت و افزود: امیدوارم سالی سرشار از موفقیت و شادی را داشته باشیم.
'زهرا نعمتی' بانوی کماندار کرمانی و پرچمدار کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در المپیک یورو 2016 به عنوان سفیر گردشگری برای معرفی نام استان کرمان در جهان معرفی شد.
این کماندار کرمانی دارنده مدال طلای انفرادی و مدال نقره تیمی در پارالمپیک 2016 و پرچمدار المپیک ریو نیز می باشد.
وی دارنده مدال های متعدد قهرمانی مسابقات جهانی و عنوان بهترین ورزشکار زن است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.